Eerste lange reisverslag Incatrail Peru. - Reisverslag uit Lima, Peru van Bert Gorter - WaarBenJij.nu Eerste lange reisverslag Incatrail Peru. - Reisverslag uit Lima, Peru van Bert Gorter - WaarBenJij.nu

Eerste lange reisverslag Incatrail Peru.

Door: Bert Gorter

Blijf op de hoogte en volg Bert

27 April 2015 | Peru, Lima

Hallo beste lezer(s), familie, vrienden, kennissen of andere belangstellenden,
Het schrijven van een dagboekje was niet het probleem, doch het schrijven van een verslag via internet wel. Vandaar dat ik U de komende periode mijn dagboek uitgebreide reis verslagen zal meegeven. Ik hoop dat U er weer van geniet. (verslag is dus verlaat hier op deze weblog geplaatst)
De eerste reisdag 13 april 2015 was wel een dubbel gevoel. Ik had afscheid genomen van mijn ernstig zieke vader. In de wetenschap dat het definitief zou kunnen zijn. Maar ja zo is het leven....
Mijn zoon Rene bracht mij heel fijn naar het vliegveld Schiphol Amsterdam.
Even mijn rugzak inchecken en ik kon rustig afwachten. Vroeg genoeg om 09.00 uur op Schiphol. Het inchecken duurde toch wel ongeveer 1 1/2 uur. Mijn ticket gekregen voor mijn reis en na enig wachten om 10.45 uur al boarden. Dus nog even een boterham voor de inwendige mens. Om 11.45 uur door de scanner....ik had geen bommen/handgranaten bij mij en derhalve vlot door deze security check. Om 13.00 uur eindelijk met onze Boeiing 777 omhoog richting Lima Peru. Naast mij op de stoel een Chileens/Engels meisje. Naast mij helaas een koppel met een krijsend kind....Dit stel had ik eerder gezien in de wachtruimte en je hoopt natuurlijk dat dit niet naast je komt zitten de hele reis. Jawel dus.....
Echter het blijkt heel veel mee te vallen. De twee kleine kinderen zijn heel lief en slapen veel...Ik zit in de buurt van de toiletten en soms is dit wel eens gemakkelijk als je snel naar het toilet moet. Soms ook niet als er nare luchtjes van het toilet jouw richting uitwaait. Het is een vlucht van 11000 km en duurt ongeveer 12 uren. De maaltijd kwam al snel en KLM verzorgt dit uitstekend. Het smaakte zowaar top. Aankomst Peru Lima verwacht om 18.00 uur. (Peru tijd). Na een leuke film, een vliegtuig boekje en een flinke tijd doezen gaat zo'n lange vliegreis toch wel vlot voorbij. Even tussendoor praten met het Chileens/Engels meisje. Al heel snel was het nog maar 2 uren vliegen. Zowaar om 18.15 uur dalen we vrij vlot en wordt de landing ingezet. Mooi op tijd. Het verlaten van het vliegtuig gaat vlot...en vrij snel zijn we al in de bagage hal. Mijn rugzak in een sealbag geplaatst en derhalve snel op de band terug te vinden. Grenscontrole en douane duurt toch wel even en om 19.30 uur kan ik eindelijk de hal van het vrij toegankelijke gedeelte van Lima airport inlopen. Ik word al snel herkend door een begeleidster van de organisatie Maribel en ik ga vlot naar de auto die ons naar het hotel zal brengen. Het is in Lima een aangename temperatuur van ongeveer 25 graden. Wel iets anders dan het kille koude Nederland. Het wordt donker inmiddels. Het taxi busje neemt ons mee en we wurmen zich door het spits verkeer van Lima....
Opvallend heeeeel veel verkeer en toeterende chauffeurs. Zou het echt helpen dat claxonneren???? Ik had mijn bedenkingen doch we ploeteren ons door de 10 miljoen bewoners tellende stad Lima. Na toch wel vrij lange tijd komen we eindelijk aan bij ons hotel Buena Vista. Aan de buitenkant lijkt het een heel fijne mooie hostel. Onderweg heb ik uitleg gekregen in het Engels van Maribel wat er allemaal te gebeuren staat. Ik had al heel veel info gekregen van de reisorganisatie dus we waren snel klaar. Ik had deze dag/avond nog wel wat taken te doen. Pinnen soles (Peruaans geld) en mijn E ticket voor de dag van morgen uitprinten. Pinnen in de stad en ticket bij de receptie van de hostel. Ik check snel in bij de hostel en ga de stad Lima in. Krijg een klein kaartje mee en ze verwijzen me naar een bank in de buurt. Snel geld pinnen en in de stad nog wat gegeten. Het lijkt een hele mooie stad. Wel opletten bij het pinnen. Ik had al gehoord dat ook hier zakkenrollers dan wel personen zijn die je oplichten willen. Ook het dringende advies om niet euro's op straat om te wisselen. Kan een dure les worden. Ik eet een broodje in een leuk eethuisje en raad wat er tussen het broodje zat. Edammer kaas!!
Een biertje Cristal om het af te maken. Je krijgt dorst van dat reizen. Al vrij vlot terug naar de hostel om mijn E ticket uit te printen. Een kort verslag gemaakt (dat hebt U wellicht gelezen) en daarna is het bedje tijd. Lekker een douche en spullen klaar maken voor de dag van morgen, want deze reiziger blijft maar zeer kort in Lima. De hotelkamer is goed voorzien van allerlei gemakken, zoals wifi, tv, computer voor internet etc. Er blijken nog geen zichtbare muggen te zijn in mijn kamer. Ook wel fijn. Het bed voelt ook goed. Dat zal een goede nachtrust worden. Eens kijken of ik de zo broodnodige nachtrust kan oppakken. Deze eerste reis dag is al weer voorbij. Voor degene die heel graag mijn foto's van mijn reis willen zien...ik heb er inmiddels 44 geplaatst. (gehele reis). Ik zou zeggen geniet ervan. Wellicht plaats ik er later nog meer. Dit eerste lange verslag is bij deze geplaatst en tot het volgende verslag de volgende reis naar Arequipa. De tweede stad van Peru. Daar blijf ik even om te acclimatiseren. Lima ligt namelijk op zee niveau en Arequipa al veel hoger. Langzaam opbouwen ter preventie tegen hoogteziekte....

Veel leesplezier.........fijne (werk)dag(en)....

Uw avonturier,

Bert Gorter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bert

Ik heb de komende jaren nog heel veel plannen en dromen. Met name het wandelen in de natuur en het avontuur trekt mij erg aan. Solo of in een groep ga ik op avontuur over de hele wereld heen. Ik heb in 2018 een pelgrimstocht van 1200 km gedaan en in 2019 naar Nepal de Mardi Himal Trekking gedaan. Plannen zijn om dit jaar 2023 naar Engeland te gaan voor de South West Coast Path 1050 km en in het jaar 2022 staat gepland het Koningspad Zweden 450 km.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 522
Totaal aantal bezoekers 295675

Voorgaande reizen:

01 April 2025 - 07 Mei 2025

South West Coast path Engeland (GB)

01 September 2024 - 01 Oktober 2024

Camino de Sagunto

24 Juni 2022 - 20 Juli 2022

Kungsleden/Koningspad Zweden (Noorderlicht) 450 km

30 Mei 2021 - 01 Augustus 2021

Camino del Norte / Olav's route

20 Maart 2019 - 08 April 2019

Annapurna Sanctuary Trekking Nepal

28 September 2018 - 28 November 2018

Camino Japan Shikoku

01 Januari 2016 - 28 Oktober 2017

Het Jabikspaad Camino NL

07 Juni 2016 - 12 Juni 2016

City trip Rome Italie

02 Juni 2016 - 06 Juni 2016

Droom city trip Florence en door naar Rome Italie

18 Mei 2016 - 30 Mei 2016

Schotland Whiskey Festival(s) Islay

02 November 2015 - 22 November 2015

Willemstad Curacao

01 Mei 2015 - 21 Mei 2015

Engeland

13 April 2015 - 23 April 2015

Inca trail Peru

14 Augustus 2014 - 25 September 2014

Camino Portugal

22 Oktober 2013 - 27 Oktober 2013

Barcelona Stedentrip 2013

13 April 2013 - 06 Mei 2013

Het verre oosten....Bali Indonesie

15 Januari 2013 - 16 Januari 2013

wandeling Texel

14 Augustus 2012 - 04 September 2012

Normandie

03 April 2012 - 08 April 2012

Stedentrip Madrid

23 Augustus 2011 - 30 September 2011

Ruta La Plata / de zuidelijke weg

15 November 2010 - 19 November 2010

Gewonnen reis London

06 Oktober 2010 - 14 Oktober 2010

Palma Mallorca

10 April 2010 - 11 April 2010

Den Helder

01 Maart 2010 - 06 Maart 2010

Stedentrip Lissabon Portugal

26 Augustus 2009 - 03 September 2009

Westhighlandway

24 Mei 2009 - 26 Mei 2009

Noordzee strandwandeltocht

01 September 2008 - 14 November 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: