2011 planning van mijn wandeltocht Ruta la Plata - Reisverslag uit Purmerend, Nederland van Bert Gorter - WaarBenJij.nu 2011 planning van mijn wandeltocht Ruta la Plata - Reisverslag uit Purmerend, Nederland van Bert Gorter - WaarBenJij.nu

2011 planning van mijn wandeltocht Ruta la Plata

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Bert

13 Januari 2011 | Nederland, Purmerend

Hallo beste familieleden, vrienden, collega's en andere belangstellenden,

Allereerst voor al degene die ik nog niet gesproken heb:
Een heel fijne maar vooral ook gezond 2011 toegewenst.

Het jaar 2010 is echt heel snel voorbij gegaan. Toch wel een druk maar vooral ook een enerverend jaar.

Thuis zijn we bezig met het verbouwen van onze badkamer. De oude badkamer is nog even in gebruik. De nieuwe is bijna klaar. Onze Rob is op zichzelf begonnen. Hij heeft van ons de kans gekregen om hem te ontwerpen en helemaal zelf uit te voeren. U kunt het resultaat zien op
zijn website:
www.allesbehalvegewoon.nl.
Heeft U een klusje waar U even niet uitkomt (grote verbouwing mag ook) dan moet U zeker Rob even bellen !!!

Ook Norma heeft het lekker druk. Ze is voornemens te gaan samenwerken met de Gebroeders Meijer in Hoogkarspel. Ondanks de recessie heeft zij toch wel een mooi bedrijfsresultaat gehaald. Ook even tussendoor de hoofdprijs gehaald bij Kunst om te dragen in Purmerend. Kunst gemaakt door Norma in creatie ijzer. Binnenkort te bewonderen in een wedstrijd in De Rijp. U kunt hierover lezen op haar website:
www.sier-smederij.nl

Even tussendoor ben ik ook nog bezig met een duikcursus en een cursus spaans. Vrijdag theorie duikexamen.
Daarna blijven oefenen in het zwembad van Volendam. Binnenkort voorjaar een buitenduik(en).
Spaans leren om toch mij even verstaanbaar te maken tijdens mijn tocht.

Inmiddels hebben wij de herinneringen van ons trip van London weer verwerkt en maken we ons op om ons voor te bereiden voor onze trip naar Sevilla.

Norma en ik verblijven daar vijf nachten en daarna ga ik beginnen met mijn volgende pelgrimstocht.
800 km wandelen. Ik denk de tocht te doen binnen 32 dagen. Afstand tussen de 25 en 30 km per dag. 6 uurtjes wandelen. Ik heb inmiddels al mijn pelgrimspaspoort besteld. Ook een info mapje met de herbergen voor deze route is geen overbodige luxe.
Het op tijd vinden van een leuke herberg is van groot belang. Echter ik neem natuurlijk ook mijn kleine tentje mee voor onvoorziene omstandigheden of als er geen herberg beschikbaar is. Je kunt altijd ergens voor een dichte deur staan of dat er geen slaapplaatsen beschikbaar zijn. Echter mijn ervaring met de camino france is dat de spanjaarden hun uiterste best doen om je altijd als pelgrim onderdak te geven. Maakt dan ook niet meer uit waarin je slaapt, als het maar droog en enigszins warm is.
Een douche op zijn tijd is dan al snel zeer luxe.

De vliegreizen/tickets zijn inmiddels besteld. Mocht iemand zo'n tocht willen maken dan moet je zeker al heel vroeg je vliegreizen boeken.
Soms enkele maanden van te voren, want anders loop je het risico op een vol vliegtuig en geen zitplaats.
Het voordeel is dan ook nog dat je iets goedkoper uit bent bij het vroeg boeken van tickets.
Je moet er wel een dag voor uittrekken om alle vliegaanbiedingen uit te zoeken en te vergelijken.

Ook heb ik inmiddels toestemming gekregen van mijn werkgever om zolang met verlof te kunnen gaan.
Ook dat is heel fijn, want je bent toch ongeveer ruim vier weken onderweg. Gelukkig kan ik als wijkagent iets gemakkelijker vakantie nemen. Ik heb inmiddels een vervanger voor mij gevonden om toch mijn wijkbewoners in die periode een aanspreekpunt te geven. Ik heb dit inmiddels keurig van te voren geregeld.

Zoals aangegeven in het bericht vertrekken wij op 25 augustus 2011 en blijven in Sevilla tot 30 augustus. Norma vliegt weer terug naar Amsterdam met een vroege rechtstreekse vlucht. Onze Rene is dan ook nog jarig !!
Ik zal er helaas niet bij zijn, want die ochtend zal ik de stad uitlopen en de route oppakken.

Op 30 september 2011 zal mijn vliegtuig weer vertrekken uit Santiago de Compostella naar Amsterdam.
Ik moet dus op die datum daar al wandelend zijn aangekomen. Mijn planning is niet erg krap. Ik kan vrij relaxt de route wandelen en op tijd aankomen in Santiago de Compostella. Ik weet nu nog niet op ik daarna nog voldoende tijd heb om naar Finisterra te lopen. (atlantische kust). Dat is even afwachten. Er zijn zoveel factoren die roet in het eten kunnen gooien.
Blessures, blaren, ziekte, etc.
Maar ik ga ervan uit dat alles goed zal komen. Ik heb al een behoorlijk portie ervaring in mega wandeltochten en met een goede voorbereiding zal het wel goed komen.
Ik heb er in iedergeval heel veel zin in. U kunt mij de komende tijd blijven volgen. Ik zal vanaf nu ook weer regelmatig berichten schrijven over mijn voorbereidingen en informatie over mijn volgende pelgrimstocht. Schroom niet om mij terug te mailen. Ik lees ieder bericht en zal indien mogelijk antwoord terug geven.

Ik wens een ieder een heel fijn maar vooral ook gezond 2011 toe en laten we er weer samen iets moois van maken.

For my frieds in English/frans:
Wish you all the best in 2011.
Bon annee 2011.

Adios
Goodbeye
Au revoir
Tot ziens

Uw pelgrim
Bert Gorter

en natuurlijk de groeten van Norma
en onze koters Rob en Rene.

• 13 Januari 2011 - 11:28

Clemens Neelen:

Hoi Bert, allereerst ook voor jou en je gezinsleden een voorspoedig en vooral gezond 2011.
    De plannen zien er goed uit voor dit jaar, alvast succes daarbij.
    Wij gaan naar noordelijker streken een rondreis door Zweden - Finland en Noorwegen, weliswaar met de auto, maar genoeg mogelijkheden om ook daar te wandelen.
    Groeten en mogelijk tot ziens bij de Camino der lage landen.

• 08 Februari 2011 - 21:06

Inwoner Van Oostzaan:

Wat zullen wij blij zijn om 4 weken verlost te zijn van onze wijkagent..!!