Nog 30 dagen voor vertrek...... - Reisverslag uit Purmerend, Nederland van Bert Gorter - WaarBenJij.nu Nog 30 dagen voor vertrek...... - Reisverslag uit Purmerend, Nederland van Bert Gorter - WaarBenJij.nu

Nog 30 dagen voor vertrek......

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Bert

26 Juli 2011 | Nederland, Purmerend

Hallo lezers en belangstellenden,

Het werd weer eens tijd om iets te schrijven. De teller staat op 30 dagen. Het is echt vakantietijd. Het is inmiddels veel stiller op straat en de filemeldingen bij Oostzaan zijn minimaal. Je hoort dagelijks mijn dorp Oostzaan op het nieuws. Het is daar nu een bouwput. De tweede coentunnel in aanbouw. Het heeft ook invloed op de omgeving. Veel vrachtverkeer en veel werkzaamheden. Het werk in mijn dorp is stiller. Het lijkt wel of onze klanten ook op vakantie zijn of lijkt dat maar zo. Zaanstreek-Waterland was wel op het nieuws.
Enkele weken geleden een overval zaanse schans. Ik had ook dienst en gelukkig droeg ik een kogelwerend vest. Door uitstekende samenwerking met burgers en politiecollega's vier gewapende overvallers ingerekend. Blijft een spannende zaak ondanks feit dat ik dit soort incidenten in de loop der jaren al diverse keren heb meegemaakt. Alle politiecollega;s gelukkig weer zonder kleerscheuren naar huis.
Daarna draait de wereld gewoon weer door. Zaak even op papier zetten en dan weer over tot de orde van de dag. De wijkagent gaat even langs bij een bewoner van Oostzaan om na te gaan hoe het momenteel met hun zaak gaat. Daarna een wapencontrole en vervolgens weer een bekeuring schrijven voor een grove verkeersovertreding. Zoals gezegd gaat daarna alles gewoon weer verder..

Ook de voorbereidinge(en) voor onze vakantie en mijn wandeltocht.

Nog 30 dagen. Dan realiseer je je dat de tijd echt niet stil staat. Ik ben al druk aan sporten en aan het wandelen geslagen. Even km's maken.
Met name de spieren moeten er weer aan wennen. Laatst 2 uur flink snel gewandeld. Voelde de spiertjes toch even zuchten. Zal nog meer km's moeten maken, want anders bestaat er een te groot risico op blessures.

Komende tijd tent(je) inspuiten met vloeistof om het kunststof doek waterdicht te maken. Met name de vloer van het tentje. Vorige keer bleek ik last te krijgen water die via het vloertje het tentje binnenkomt. Mijn matje en kleding kan hierdoor nat worden. Ook bij een hoosbui (hoop dat ik die niet krijg) moet ik droog blijven in mijn tentje.
Al verwacht ik in de periode september goed weer. Net na de warmste periode hoop ik op de route droog te blijven en te kunnen genieten van la ruta la plata.

Ik heb de route nu in het duitse boekje doorgenomen en aantekening(en) gemaakt van de stopplaatsen.
Niets staat vast, maar globaal wel even gekeken waar de mooiste en beste herbergen zijn. Ook de afstanden moeten kloppen, want na 30 dagen moet ik toch echt aankomen in Santiago de Compostella.Het vliegtuig terug wacht niet.

Wel mensen dit was het weer voor deze keer en wens U allen een hele fijne vakantie toe en voor de overblijvers - werkers - in deze periode. Geniet van iedere dag en wellicht over een aantal weken weer een bericht om aan te kondigen dat we onderweg zijn.....

De 23e augustus gaan we toch echt op pad......naar Sevilla.

Adios
Goodbey
Au revoir

Uw pelgrim

Bert Gorter

• 26 Juli 2011 - 15:46

Anita:

Succes Bert,
    Hoop dat je idd beter weer hebt dan het hier de afgelopen weken is. Denk maar zo......want nu valt valt in elk geval niet als jij aan het lopen bent!

Groetjes Anita

• 26 Juli 2011 - 18:35

Carrie:

Hey Bert,
    ik wens je een onwijs succesvolle reis toe. Voor zover ik het kan beoordelen heb je niets aan het toeval overgelaten en ga je goed voorbereid op pad. Over 30 dagen kun je je werk even achter je laten, je hoofd leeg maken en je horizon verbreden. Ik ben benieuwd naar je eerste verhalen.
    Groetjes en heel veel mooi droog weer toegewenst!