Druk druk druk.......op naar de vakantie - Reisverslag uit Purmerend, Nederland van Bert Gorter - WaarBenJij.nu Druk druk druk.......op naar de vakantie - Reisverslag uit Purmerend, Nederland van Bert Gorter - WaarBenJij.nu

Druk druk druk.......op naar de vakantie

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Bert

24 Mei 2011 | Nederland, Purmerend

Beste familie, kennissen, vrienden, collega en ook mijn studiegenoten van cursus spaans,

Ja, U leest het goed. De eerste sessie van cursus spaans conversatie is weer voorbij. We hebben het eerste seizoen met elkaar afgesloten met een etentje in een restaurant in Purmerend. Heerlijke kleine gerechtjes gegeten en het was heel gezellig. Tussendoor natuurlijk af en toe een woordje spaans afwisselen met onze geduldige lerares Odalis.
Af en toe persoonlijke gesprekken over wat ons dagelijks bezig houdt.
Zo leer je elkaar kennen en maak je ook even tijd voor het leven van een ander.

Even kort gehad of wij volgend jaar doorgaan. Ik denk dat een grote groep verder gaat met Odalis. Hopelijk weer op de maandagen.
Ik zal hier straks nog iets over schrijven.

Maar de tijd gaat ook verder. Ik heb inmiddels mijn duikcursus met goed resultaat afgesloten. Na vier buitenduiken en enkele leuke oefeningen in het zeelandse buitenwater. Het was fantastisch weer en we hebben er als groep heerlijk van genoten.
Nu gaan we verder leren duiken op de diverse duiklocaties. Leren duiken en voldoende ervaaring opdoen voor het buitenland.

Ook mijn werk staat niet stil. Mijn wijkagentenopleiding is begonnen.
Ik heb inmiddels een aantal opleidingsdagen gehad. Werken en leren tegelijkertijd. Politie en maatschappij. Politie en bestuur.
Zo onzichtbaar zijn er grote processen bezig. Even tussendoor twee reorganisaties Focus in Blauw en Nationale Politie. Het is zaak om alles goed bij te houden en de rust te bewaren. Uiteindelijk gaat het gewone politiewerk gewoon op straat door. Het handhaven en het verlenen van hulp. Alleen vraag je je wel eens af hoe de burger tegen ons aankijkt. Ze zien vaak alleen een moment opname van een politieauto met twee politieagenten. Even later stuiven we met spoed naar een reanimatie en korte tijd later staan wij bij een dodelijk ongeval. En even later tillen we een oude dame weer in bed, die uren geleden uit bed gevallen is. Daarna wordt je uitgescholden omdat je een bekeuring uitschrijft. Het is soms een hele rare wereld waarin wij als polieMENSEN leven. Af en toe een bedankje voor ons politiewerk zou ook wel eens heel fijn zijn. Ook voor de hele jonge studenten die thans bezig zijn om ervaring op te doen in dit wel hectische leven als politieagent.

Om even terug te komen op mijn cursus spaans. Ik ben bezig te onderzoeken of ik enige tijd in Barcelona kan gaan werken. Er zijn uitwisselingsprogramma's van EU. Nederlandse politieagenten werken in Spanje en Frankrijk om ervaring op te doen en nederlandse toeristen te helpen bij calamiteiten, zoals skimmen, straatroof, zakkenrollen etc. We helpen onze spaanse en franse collega's om informatie te verkrijgen over dit soort zaken. Vaak is de taal een barriere voor deze collega's. Heel verrassend om een nederlandse politieagent op straat tegen te komen in Spanje of in Frankrijk (Parijs).
Ook dat is de Nederlandse Politie die zich in het buitenland inzet om Nederlanders in problemen te helpen.
Met mijn cursus Spaans hoop ik toch wel kleine zinnetjes te kunnen maken om mijn spaanse collega's te leren kennen en te helpen. Ik hou U op de hoogte van deze ontwikkelingen.

Het aftellen gaat echter verder.
Ik moet nog een aantal praktische zaken regelen. Binnekort naar Amsterdam om boekje te kopen. Ruta la plata. Ik weet nu welke boekjes er in de handel zijn. Dat vergemakkelijkt het zoeken.

Ook nog op pad om een nieuwe slaapzak te kopen. Mijn eisenpakket is streng. Licht, comfortabel, goede pasvorm en de prijs natuurlijk.

De vliegreis en hotel voor ons is nu goed geregeld. Moest nog allerlei zaken regelen mbt mijn rugzak en koffer van Norma, maar deze kwestie is nu hopelijk voorbij. Het is soms heel leuk om te boeken van een low budget vliegmaatschappij, maar soms moet je op heel veel zaken letten.
Je wordt overvoerd met allerlei mails en tickets. Je krijgt weer een vluchtwijziging etc. Veel administratieve perikelen. Je kunt soms beter boeken bij een reisbureau. (tip). Scheelt je heel veel tijd en administratieve perikelen. Maar ja het is vooralsnog gelukt om dat deel nu af te sluiten.

Wel dit was het weer voor deze keer.
Nog een klein aantal maanden en dan is het weer zover. Dan gaat deze pelgrim weer op pad.........

Wens een ieder een heel fijne maar vooral ook zonnige dagen toe.

Goodbey
Adios
Au revoir
Tot ziens

Uw wereld reiziger.......

Pelgrim
Bert


  • 24 Mei 2011 - 12:44

    Irene:

    Wat ontzettend leuk om jou zo te kunnen volgen en goed geschreven.
    Ik zal zeker in de vakantie meerdere malen kijken om te zien hoe het je vergaat in Espana ( met golfje op de n ) en hoop dat we elkaar in het najaar bij de vervolgcursus weer terug zien.
    Adios.

  • 24 Mei 2011 - 14:48

    Johan Arp:

    hallo Bert

    Je wordt steeds meer een ervaren
    pelgrim met oog voor de Spaanse cultuur en bevolking. Wie weet
    wordt je nog eens uitgezonden binnen het politiewerk. Je werkt er in iedergeval wel naar toe.
    Veel plezier en succes met
    de voorbereidingen
    groeten
    Johan

  • 24 Mei 2011 - 19:39

    Carrie:

    Nou Inderdaad is " druk, druk, druk" een goed gekozen titel van dit hoofdstuk.
    Dat zijn nog eens goeie voorbereidingen op mogelijk een nieuw avontuur in je leven en je carriere. Ik blijf je verhalen met aandacht volgen!

  • 19 Juni 2011 - 00:29

    Karin (vriendin Tom):

    Hallo Bert, we kennen elkaar wel niet, maar ik zag je aardige berichtje aan Tom (camping 3 entradas). Mocht je hier een tussenstop willen maken, bem vindo! Van harte welkom (we leren je dan nog wel een paar essentiele woordjes Portugees) en een hele goede reis en tocht gewenst!!! Adios, of até logo: tot ziens!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bert

Ik heb de komende jaren nog heel veel plannen en dromen. Met name het wandelen in de natuur en het avontuur trekt mij erg aan. Solo of in een groep ga ik op avontuur over de hele wereld heen. Ik heb in 2018 een pelgrimstocht van 1200 km gedaan en in 2019 naar Nepal de Mardi Himal Trekking gedaan. Plannen zijn om dit jaar 2023 naar Engeland te gaan voor de South West Coast Path 1050 km en in het jaar 2022 staat gepland het Koningspad Zweden 450 km.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 371
Totaal aantal bezoekers 297246

Voorgaande reizen:

01 April 2025 - 07 Mei 2025

South West Coast path Engeland (GB)

01 September 2024 - 01 Oktober 2024

Camino de Sagunto

24 Juni 2022 - 20 Juli 2022

Kungsleden/Koningspad Zweden (Noorderlicht) 450 km

30 Mei 2021 - 01 Augustus 2021

Camino del Norte / Olav's route

20 Maart 2019 - 08 April 2019

Annapurna Sanctuary Trekking Nepal

28 September 2018 - 28 November 2018

Camino Japan Shikoku

01 Januari 2016 - 28 Oktober 2017

Het Jabikspaad Camino NL

07 Juni 2016 - 12 Juni 2016

City trip Rome Italie

02 Juni 2016 - 06 Juni 2016

Droom city trip Florence en door naar Rome Italie

18 Mei 2016 - 30 Mei 2016

Schotland Whiskey Festival(s) Islay

02 November 2015 - 22 November 2015

Willemstad Curacao

01 Mei 2015 - 21 Mei 2015

Engeland

13 April 2015 - 23 April 2015

Inca trail Peru

14 Augustus 2014 - 25 September 2014

Camino Portugal

22 Oktober 2013 - 27 Oktober 2013

Barcelona Stedentrip 2013

13 April 2013 - 06 Mei 2013

Het verre oosten....Bali Indonesie

15 Januari 2013 - 16 Januari 2013

wandeling Texel

14 Augustus 2012 - 04 September 2012

Normandie

03 April 2012 - 08 April 2012

Stedentrip Madrid

23 Augustus 2011 - 30 September 2011

Ruta La Plata / de zuidelijke weg

15 November 2010 - 19 November 2010

Gewonnen reis London

06 Oktober 2010 - 14 Oktober 2010

Palma Mallorca

10 April 2010 - 11 April 2010

Den Helder

01 Maart 2010 - 06 Maart 2010

Stedentrip Lissabon Portugal

26 Augustus 2009 - 03 September 2009

Westhighlandway

24 Mei 2009 - 26 Mei 2009

Noordzee strandwandeltocht

01 September 2008 - 14 November 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: