Druk druk druk.......op naar de vakantie - Reisverslag uit Purmerend, Nederland van Bert Gorter - WaarBenJij.nu Druk druk druk.......op naar de vakantie - Reisverslag uit Purmerend, Nederland van Bert Gorter - WaarBenJij.nu

Druk druk druk.......op naar de vakantie

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Bert

24 Mei 2011 | Nederland, Purmerend

Beste familie, kennissen, vrienden, collega en ook mijn studiegenoten van cursus spaans,

Ja, U leest het goed. De eerste sessie van cursus spaans conversatie is weer voorbij. We hebben het eerste seizoen met elkaar afgesloten met een etentje in een restaurant in Purmerend. Heerlijke kleine gerechtjes gegeten en het was heel gezellig. Tussendoor natuurlijk af en toe een woordje spaans afwisselen met onze geduldige lerares Odalis.
Af en toe persoonlijke gesprekken over wat ons dagelijks bezig houdt.
Zo leer je elkaar kennen en maak je ook even tijd voor het leven van een ander.

Even kort gehad of wij volgend jaar doorgaan. Ik denk dat een grote groep verder gaat met Odalis. Hopelijk weer op de maandagen.
Ik zal hier straks nog iets over schrijven.

Maar de tijd gaat ook verder. Ik heb inmiddels mijn duikcursus met goed resultaat afgesloten. Na vier buitenduiken en enkele leuke oefeningen in het zeelandse buitenwater. Het was fantastisch weer en we hebben er als groep heerlijk van genoten.
Nu gaan we verder leren duiken op de diverse duiklocaties. Leren duiken en voldoende ervaaring opdoen voor het buitenland.

Ook mijn werk staat niet stil. Mijn wijkagentenopleiding is begonnen.
Ik heb inmiddels een aantal opleidingsdagen gehad. Werken en leren tegelijkertijd. Politie en maatschappij. Politie en bestuur.
Zo onzichtbaar zijn er grote processen bezig. Even tussendoor twee reorganisaties Focus in Blauw en Nationale Politie. Het is zaak om alles goed bij te houden en de rust te bewaren. Uiteindelijk gaat het gewone politiewerk gewoon op straat door. Het handhaven en het verlenen van hulp. Alleen vraag je je wel eens af hoe de burger tegen ons aankijkt. Ze zien vaak alleen een moment opname van een politieauto met twee politieagenten. Even later stuiven we met spoed naar een reanimatie en korte tijd later staan wij bij een dodelijk ongeval. En even later tillen we een oude dame weer in bed, die uren geleden uit bed gevallen is. Daarna wordt je uitgescholden omdat je een bekeuring uitschrijft. Het is soms een hele rare wereld waarin wij als polieMENSEN leven. Af en toe een bedankje voor ons politiewerk zou ook wel eens heel fijn zijn. Ook voor de hele jonge studenten die thans bezig zijn om ervaring op te doen in dit wel hectische leven als politieagent.

Om even terug te komen op mijn cursus spaans. Ik ben bezig te onderzoeken of ik enige tijd in Barcelona kan gaan werken. Er zijn uitwisselingsprogramma's van EU. Nederlandse politieagenten werken in Spanje en Frankrijk om ervaring op te doen en nederlandse toeristen te helpen bij calamiteiten, zoals skimmen, straatroof, zakkenrollen etc. We helpen onze spaanse en franse collega's om informatie te verkrijgen over dit soort zaken. Vaak is de taal een barriere voor deze collega's. Heel verrassend om een nederlandse politieagent op straat tegen te komen in Spanje of in Frankrijk (Parijs).
Ook dat is de Nederlandse Politie die zich in het buitenland inzet om Nederlanders in problemen te helpen.
Met mijn cursus Spaans hoop ik toch wel kleine zinnetjes te kunnen maken om mijn spaanse collega's te leren kennen en te helpen. Ik hou U op de hoogte van deze ontwikkelingen.

Het aftellen gaat echter verder.
Ik moet nog een aantal praktische zaken regelen. Binnekort naar Amsterdam om boekje te kopen. Ruta la plata. Ik weet nu welke boekjes er in de handel zijn. Dat vergemakkelijkt het zoeken.

Ook nog op pad om een nieuwe slaapzak te kopen. Mijn eisenpakket is streng. Licht, comfortabel, goede pasvorm en de prijs natuurlijk.

De vliegreis en hotel voor ons is nu goed geregeld. Moest nog allerlei zaken regelen mbt mijn rugzak en koffer van Norma, maar deze kwestie is nu hopelijk voorbij. Het is soms heel leuk om te boeken van een low budget vliegmaatschappij, maar soms moet je op heel veel zaken letten.
Je wordt overvoerd met allerlei mails en tickets. Je krijgt weer een vluchtwijziging etc. Veel administratieve perikelen. Je kunt soms beter boeken bij een reisbureau. (tip). Scheelt je heel veel tijd en administratieve perikelen. Maar ja het is vooralsnog gelukt om dat deel nu af te sluiten.

Wel dit was het weer voor deze keer.
Nog een klein aantal maanden en dan is het weer zover. Dan gaat deze pelgrim weer op pad.........

Wens een ieder een heel fijne maar vooral ook zonnige dagen toe.

Goodbey

Pelgrim
Bert

• 24 Mei 2011 - 12:44

Irene:

Wat ontzettend leuk om jou zo te kunnen volgen en goed geschreven.
    Ik zal zeker in de vakantie meerdere malen kijken om te zien hoe het je vergaat in Espana ( met golfje op de n ) en hoop dat we elkaar in het najaar bij de vervolgcursus weer terug zien.
    Adios.

• 24 Mei 2011 - 14:48

Johan Arp:

hallo Bert

Je wordt steeds meer een ervaren
    pelgrim met oog voor de Spaanse cultuur en bevolking. Wie weet
    wordt je nog eens uitgezonden binnen het politiewerk. Je werkt er in iedergeval wel naar toe.
    Veel plezier en succes met
    de voorbereidingen
    groeten
    Johan

• 24 Mei 2011 - 19:39

Carrie:

Nou Inderdaad is " druk, druk, druk" een goed gekozen titel van dit hoofdstuk.
    Dat zijn nog eens goeie voorbereidingen op mogelijk een nieuw avontuur in je leven en je carriere. Ik blijf je verhalen met aandacht volgen!

• 19 Juni 2011 - 00:29

Karin (vriendin Tom):

Hallo Bert, we kennen elkaar wel niet, maar ik zag je aardige berichtje aan Tom (camping 3 entradas). Mocht je hier een tussenstop willen maken, bem vindo! Van harte welkom (we leren je dan nog wel een paar essentiele woordjes Portugees) en een hele goede reis en tocht gewenst!!! Adios, of até logo: tot ziens!