Stedentrip Barcelona gepland. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Bert Gorter - WaarBenJij.nu Stedentrip Barcelona gepland. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Bert Gorter - WaarBenJij.nu

Stedentrip Barcelona gepland.

Door: Bert Gorter

Blijf op de hoogte en volg Bert

13 Juni 2013 | Nederland, Amsterdam

Hallo beste lezer(s),

Na Bali is het even weer wennen aan het dagelijks leven. Zowel privé als het werk. Woning isoleren (kruipruimte+muren) en ook inmiddels zonnepanelen op het dak. Verder een nieuwe bewoner in het huis. Mag ik U voorstellen Harley. Onze nieuwe kater van een paar weken oud. Hij houdt je pittig bezig....kattebak verschonen ....uit de gordijnen plukken....bezig houden met spelen. Je hebt het plotseling zo lijkt het drukker.

Maar daarna ook weer bezig met het plannen van een kleine stedentrip Barcelona. We zijn er eerder geweest, maar door tijdgebrek hebben we de musea onvoldoende kunnen bekijken. Heel jammer toen, maar dat halen we in oktober 2013 dus weer in. We gaan samen met Rob+Melanie. Onze zoon en partner. We zijn eerder met z'n vieren weggeweest en het beviel uitstekend. Wel fijn als je met je kinderen heerlijk op stap kunt.

Verder de laatste tijd veel gelezen over de reizen van twee pelgrims. Zij hebben de Camino France gewandeld. Leuk om ze terug te schrijven en ze mee te geven vooral niet op te geven .....
Je doet niet zomaar een pelgrimstocht. Soms afzien maar ook een hele leuk fijn avontuur door het noorden van Spanje. Alleen het weer kan je niet regelen....Dat is altijd wachten. Op die tocht kun je allerlei weersomstandigheden verwachten. Met name omdat er gelopen wordt door de bergen. Regen en kou en/of sneeuw is niet bijzonder op bepaalde etappes.

De accommodatie en reis per vliegtuig is nagenoeg georganiseerd. Alleen de papieren moeten nog even binnenkomen. Betalingen al gedaan en dat zal wel goedkomen.

Het duurt nog even voordat het oktober 2013 is. De zomer moeten we nog nemen.... Heel veel mensen gaan in die periode natuurlijk op vakantie. De achterblijvers werken door en houden NL veilig. Of ze houden de bedrijven in gang. Ook deze kanjers moet je eren. Over het algemeen vind ik dat we trots op ons land NL mogen zijn. We moeten er alleen even met z'n allen de schouders weer eens onder steken en wellicht een tandje er bij doen. Ook op dit moment blij zijn dat we het nog zo goed hebben.

Daarom genieten we ook van die fijne mooie momenten van de vakantie.

Verder heb ik een beetje de camino Portugal al gepland. Ik moet binnenkort even uitrekenen hoeveel dagen ik onderweg zal zijn.
Per dag 25 a 30 km. Rustdagen tellen en voila je weet ongeveer hoelang deze camino van ruim 1000 km zal duren. Ook hier geldt dat het weer ook het tempo zal bepalen. Heel slecht weer zal het km aantal negatief beïnvloeden. Maar ik zal wellicht de Camino Portugal gaan wandelen in de periode half augustus - deel van de maand september 2014. Het weer is in die periode meestal erg mooi.

De voorbereidingen voor deze Camino blijft doorgaan.

Altijd weer leuk om je ergens op te verheugen....toch?

Ik wens U allen een hele fijne vakantie.

Met vriendelijke groet

Bert Gorter

• 13 Juni 2013 - 22:21

Ans:

Hallo Bert,

Dat is weer een leuk en vooral positief bericht, daar ben ik van. Wat je zegt, de schouders er onder en blij zijn met wat we WEL hebben en kunnen.

Jij hebt een mooie stedentrip te gaan, Barcelona, prachtig, geniet alvast van de voorpret en voorbereiding!

Mijn Camino is klaar, de km zitten erop maar nu????
    Volgend jaar een kleine, van Santiago naar Finesterra / Muxia en mogelijk weer terug naar Santiago.

Groeten Ansevenaandewandel-af, nu nog foto's plaatsen!

• 26 Juni 2013 - 11:21

Joke Van Erp:

Hallo Bert.

Wat een geweldige wandelingen liggen er voor jou in het verschiet. Als ik in je verslag lees dat je volgend jaar de camino vanuit Portugal gaat lopen, komen bij mij de kriebels ook weer opzetten. Als je eenmaal van de camino hebt geproefd, laat deze je nooit meer los. Ik wens je een ontzettend mooie stedentrip toe in oktober en al is het nog ver, Buen camino voor volgend jaar. groetjes Joke. www.padoverdehorizon.nl