Na genieten van mijn pelgrimstocht 2011 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Bert Gorter - WaarBenJij.nu Na genieten van mijn pelgrimstocht 2011 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Bert Gorter - WaarBenJij.nu

Na genieten van mijn pelgrimstocht 2011

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Bert

21 Oktober 2011 | Nederland, Amsterdam

Hallo trouwe lezers,

Wat doe je na zo'n avontuur.
Natuurlijk heel erg nagenieten.
Je probeert het camino gevoel vast te houden, maar de werkelijkheid is toch weer dat je naar je werk moet om je centjes te verdienen.

Gelijk de eerste werkdag weer wijkagenten spreekuur om allerlei problemen aan te horen. Burenruzies, parkeerproblemen, relatieproblemen, huiselijk geweld..... Noem maar op.
Soms denk je wel eens. Waar zijn ze nu eigenlijk mee bezig. Heel druk maken over soms hele kleine onbenullige zaken. Maar ook voor deze bewoners heb ik een luisterend oor en probeer door goede adviezen hun te helpen. Dat is soms al voldoende om iemand te helpen.

Verder heb ik een gloed nieuwe album van mijn camino Ruta La Plata gemaakt. Digitaal gemaakt en besteld. Inmiddels kwam hij vandaag per post aan. Een heel mooi produkt geworden. Ook op de website hebt U een groot aantal mooie foto's kunnen zien. Heel goed gelukt met een simpele digitale camera. Spannend om met zo'n simpel toestel hele mooie foto's te maken. Er zijn er natuurlijk een aantal die minder zijn, maar dat mag de pret niet drukken.

Ook heb ik zojuist alle reacties nogmaals gelezen van een groot aantal vrienden, bekenden, collega's etc.

Ik wil de volgende mensen heel hartelijk danken voor de vele leuke reacties op mijn berichten op deze website:

Anita (collega)
Marielle Roeper (IPA)
Carrie (collega)
Leo (baas/chef)
Petra (collega)
Chris (collega)
Wim (gepensioneerde collega)
Clemens / Greet (pelgrim)
Marco van het Twiske
Ineke en Susan (cursus spaans)
Odalis (lerares spaans)
Ietse en Johan (vrienden)
Rene (zoon)
Jose (familie)

Doordat het technisch niet gemakkelijk is om meteen via internet deze fijne meelevende mensen meteen te antwoorden, heb ik besloten om hun receacties te bewaren in een wordsdocument op mijn computer. Dan kan ik ze later zeker nog eens doorlezen en nagenieten.

Nogmaals heel hartelijk dank voor jullie reacties. Ik heb ervan genoten en het gaf mij onderweg meer drive om lekker door te genieten en mijn tocht af te maken.

Hoe nu verder......
We hebben plannen genoeg natuurlijk. Norma wil nog heel graag naar Portugal. (ik ook)
Ook heb ik al een uitnodiging van onze ex collega Ruud Stade om bij hem langs te komen in Bali Indonesie. Ook dat land trekt mij aan als een magneet. Heel mooi land en heel aardige mensen. Heel veel te doen en te zijn. Plannen maken voor vakanties is natuurlijk gewoon heerlijk. Maar nu nog even nagenieten en het camino gevoel nog even vasthouden.

Ik wilde U deze informatie nog even meegeven. Stel uw dromen en wensen niet uit. De tijd gaat zo snel....

Bert Gorter

• 23 Oktober 2011 - 19:10

Johan Arp:

Hallo Bert
    Zal niet meevallen weer het dagelijkse ritme op te pakken. Maar zo'n reis plaatst alles in een breder perspectief, net zoals jij beschrijft.
    Succes met je werk en we komen elkaar binnenkort wel weer tegen bij de kunstroute of gewoon in Purmerend.
    groeten, ook aan Norma
    ietsje en Johan

• 24 Oktober 2011 - 06:48

Anita:

Hoi Bert,

Druk maken om niks, zo lijkt het idd vaak te zijn. Fijn dat je zo geduldig kunt zijn en een luisterend oor / goede adviezen hebt voor de mensen die dat nodig hebben.

Mooi dat je de foto's in een album gevangen hebt. Zo houdt je het camino gevoel nog iets langer vast.

Werkse maar weer en blijven dromen van nieuwe uitdagingen. Ik zie ze wel weer op je site verschijnen wanneer je er weer klaar voor bent.

Lieve groetjes Anita

• 24 Oktober 2011 - 12:57

Clemens:

Hoi Bert,
    Bedankt voor je reactie, probeer het gevoel vast te blijven houden. Valt niet mee met de dagelijkse beslommeringen, maar toch..
    Wij, Greet en ik, zijn zaterdag gestart met het Trekvogelpad van Bergen aan Zee naar Enschede, de eerste dagafstanden tot Muiderberg gaan in de weekeinden daarna per week, afstand totaal 395 kilometer. Dan ga ik in mei met een kameraad van de stad Luxemburg naar Metz, langs de Moezel. en ook in mei gaan Greet en ik van le Puy naar Conques. Dus genoeg plannen, ik ben inmiddels in de VUT dus wat meer tijd om te genieten. Groeten Clemens