Stedentrip London alweer voorbij - Reisverslag uit Purmerend, Nederland van Bert Gorter - WaarBenJij.nu Stedentrip London alweer voorbij - Reisverslag uit Purmerend, Nederland van Bert Gorter - WaarBenJij.nu

Stedentrip London alweer voorbij

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Bert

21 November 2010 | Nederland, Purmerend

Beste lezers (dear readers)

Eerst een bericht voor de buitenlandse lezers van mijn reisdagboek.

Our journey to London is already over. We had a magnificent trip.
Nice busy safe city.
Five days and four night at the Royal National Hotel at the Bedfordway.

We did some walks and markets.

Good eating and drinks.

Many nice buildings.

We hebben het heel leuk en gezellig gehad in London.
We hadden afgelopen maandagmiddag een rustige vlucht naar London City Airport. Een heel klein vliegveldje met diverse city hopper vliegtuigen.

Vertrek 16.00 uur en aankomen engelse tijd om 16.25 uur. Dat is knap als je het meemaakt. Terugreis wordt de tijd weer 1 uur extra vooruitgezet.

Norma heeft de vliegreis goed overleefd. We zouden met de light train rail naar het centrum van de stad gaan. Helaas was er een storing danwel werkzaamheden aan de LTR.
Daarom maar de bus naar Canning Town. Aldaar de metro naar het station naar Bank en daarna door naar station Russellstreet.

Ik had de reis goed voorbereid. Info op internet opgezocht om te voorkomen dat we voor verrassingen zouden komen te staan.

De metro is super. Eenmaal gewent aan de lijnen/kleuren is het simpel en eenvoudig te doen. Wel de spits mijden, want dat is jezelf naar binnen persen. Bijna japanse toestanden.

Het hotel heel snel gevonden.
Twee woontoren van honderden gasten.
Wel enigs verouderd maar gezien de prijs/kwaliteit redelijk tot goed hotel.
We hebben er vier nachten in alle rust doorgebracht.

Allereerst hebben wij de volgende dag een echte toeristische toer met de bekende engelse dubbeldekker gemaakt. Het was enigszins frisjes boven in de bus. (open).
Maar je krijgt dan wel een goede indruk van de stad. Want een kaart is leuk maar soms ook moeilijk orienteren.

Ondanks de dure bustrip bleek deze toer heel mooi te zijn. Je krijgt er een gratis boottrip op de thames bij.
Ook deze trip hebben we overleefd als echte toeristen.

De buskaartjes bleken 48 uren geldig te zijn. Je kunt op en af stappen wanneer je maar wilt.
We hadden voor 3 dagen metro kaartjes genomen. Wellicht beter om zelf in London metro kaartjes te kopen als je ze ook echt nodig hebt.
We hebben twee dagen geen gebruik gemaakt van de metro. Op schiphol hebben we namelijk een heel nuttig boekje gevonden met diverse tips en wandelingen in London. Winkels, mooie toeristische attracties ed staan in dit boekje.

Norma heeft volgens mij voldoende gelegenheid gehad om te shoppen.
Haar droom is werkelijkheid geworden. Heerlijk shoppen in harrods. Een hele mooie indrukwekkende winkel belevenis.
Zelfs in de toilet kreeg ik een papiertje aangereikt om mijn handen droog te maken????

Het Egyptische trappenhuis was oogverblindende mooi.

Vele wandel km/s gemaakt in London.
Je ziet dan eigenlijk het meest van alle indrukwekkende gebouwen en monumenten.

We hebben ervan genoten van deze gewonnen reis naar London.

Ik heb enkele foto's gemaakt van deze city trip. Ik hoop dat U ze mooi vindt.

En helaas moet ik zeggen dat we voor dit jaar weer uitgereisd zijn.
Volgend jaar gaan we weer op avontuur. U kunt mijn voorbereidingen en avontuur dan weer beleven van mijn grote wandeltocht
Ruta La Plata.

Wens een ieder een hele fijne december maand toe. Maak er echt familie dagen van en denk ook aan degene die het iets minder hebben.
Wellicht kunt U iemand ergens mee van dienst zijn of iets toestoppen.

Ik ben in iedergeval weer voornemens om veel geld binnen te halen in het jaar 2011 voor de KIKA. Een motorcursus weer in de planning voor dit goede doel. Verder zal er een KIKA feest in ZO Beemster georganiseerd worden in augustus 2011.

U hoort zeker nog van mij de komende tijd.

Nice days in the month december.
Make some family days and think of others who are less lucky to be healty.

Uw pelgrim in het jaar 2011

Goodbye
Adios (
Bert Gorter

• 21 November 2010 - 14:59

Carrie:

Leuke ervaringen weer Bert. Altijd leerzaam voor als je zelf eens een tripje naar zo'n stad wilt maken.
    'k Ben zelf net terug van een weekend Barcelona. En dat was ook super. Jouw verhalen over de (dure) bustrip en je frisse zitplaats in de dubbeldekker herken ik dan ook meteen, al hadden wij in Barcelona betere temperaturen (22 graden Celcius).
    Ik wens jou met je gezin ook een mooie maand december toe en je opmerking over de wat minder toebedeelden zal ik ter harte nemen.
    Met collegiale groet,
    Carrie

• 22 November 2010 - 09:51

Marielle:

Bert, Zo te lezen heb je het naar je zin gehad, zo af en toe een beetje afzien om wat moois mee te maken is helemaal niet verkeerd. We gaan de 16e dec naar Londen, komt helemaal goed ik heb er zin in. Uiteraard ga ik je wens meenemen, genoeg mensen in mijn omgeving die ik wat te schenken heb.
    Groetjes !!!