Stedentrip London alweer voorbij - Reisverslag uit Purmerend, Nederland van Bert Gorter - WaarBenJij.nu Stedentrip London alweer voorbij - Reisverslag uit Purmerend, Nederland van Bert Gorter - WaarBenJij.nu

Stedentrip London alweer voorbij

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Bert

21 November 2010 | Nederland, Purmerend

Beste lezers (dear readers)

Eerst een bericht voor de buitenlandse lezers van mijn reisdagboek.

Our journey to London is already over. We had a magnificent trip.
Nice busy safe city.
Five days and four night at the Royal National Hotel at the Bedfordway.

We did some walks and markets.

Good eating and drinks.

Many nice buildings.

We hebben het heel leuk en gezellig gehad in London.
We hadden afgelopen maandagmiddag een rustige vlucht naar London City Airport. Een heel klein vliegveldje met diverse city hopper vliegtuigen.

Vertrek 16.00 uur en aankomen engelse tijd om 16.25 uur. Dat is knap als je het meemaakt. Terugreis wordt de tijd weer 1 uur extra vooruitgezet.

Norma heeft de vliegreis goed overleefd. We zouden met de light train rail naar het centrum van de stad gaan. Helaas was er een storing danwel werkzaamheden aan de LTR.
Daarom maar de bus naar Canning Town. Aldaar de metro naar het station naar Bank en daarna door naar station Russellstreet.

Ik had de reis goed voorbereid. Info op internet opgezocht om te voorkomen dat we voor verrassingen zouden komen te staan.

De metro is super. Eenmaal gewent aan de lijnen/kleuren is het simpel en eenvoudig te doen. Wel de spits mijden, want dat is jezelf naar binnen persen. Bijna japanse toestanden.

Het hotel heel snel gevonden.
Twee woontoren van honderden gasten.
Wel enigs verouderd maar gezien de prijs/kwaliteit redelijk tot goed hotel.
We hebben er vier nachten in alle rust doorgebracht.

Allereerst hebben wij de volgende dag een echte toeristische toer met de bekende engelse dubbeldekker gemaakt. Het was enigszins frisjes boven in de bus. (open).
Maar je krijgt dan wel een goede indruk van de stad. Want een kaart is leuk maar soms ook moeilijk orienteren.

Ondanks de dure bustrip bleek deze toer heel mooi te zijn. Je krijgt er een gratis boottrip op de thames bij.
Ook deze trip hebben we overleefd als echte toeristen.

De buskaartjes bleken 48 uren geldig te zijn. Je kunt op en af stappen wanneer je maar wilt.
We hadden voor 3 dagen metro kaartjes genomen. Wellicht beter om zelf in London metro kaartjes te kopen als je ze ook echt nodig hebt.
We hebben twee dagen geen gebruik gemaakt van de metro. Op schiphol hebben we namelijk een heel nuttig boekje gevonden met diverse tips en wandelingen in London. Winkels, mooie toeristische attracties ed staan in dit boekje.

Norma heeft volgens mij voldoende gelegenheid gehad om te shoppen.
Haar droom is werkelijkheid geworden. Heerlijk shoppen in harrods. Een hele mooie indrukwekkende winkel belevenis.
Zelfs in de toilet kreeg ik een papiertje aangereikt om mijn handen droog te maken????

Het Egyptische trappenhuis was oogverblindende mooi.

Vele wandel km/s gemaakt in London.
Je ziet dan eigenlijk het meest van alle indrukwekkende gebouwen en monumenten.

We hebben ervan genoten van deze gewonnen reis naar London.

Ik heb enkele foto's gemaakt van deze city trip. Ik hoop dat U ze mooi vindt.

En helaas moet ik zeggen dat we voor dit jaar weer uitgereisd zijn.
Volgend jaar gaan we weer op avontuur. U kunt mijn voorbereidingen en avontuur dan weer beleven van mijn grote wandeltocht
Ruta La Plata.

Wens een ieder een hele fijne december maand toe. Maak er echt familie dagen van en denk ook aan degene die het iets minder hebben.
Wellicht kunt U iemand ergens mee van dienst zijn of iets toestoppen.

Ik ben in iedergeval weer voornemens om veel geld binnen te halen in het jaar 2011 voor de KIKA. Een motorcursus weer in de planning voor dit goede doel. Verder zal er een KIKA feest in ZO Beemster georganiseerd worden in augustus 2011.

U hoort zeker nog van mij de komende tijd.

Nice days in the month december.
Make some family days and think of others who are less lucky to be healty.

Uw pelgrim in het jaar 2011

Goodbye
Adios (
Bert Gorter


  • 21 November 2010 - 14:59

    Carrie:

    Leuke ervaringen weer Bert. Altijd leerzaam voor als je zelf eens een tripje naar zo'n stad wilt maken.
    'k Ben zelf net terug van een weekend Barcelona. En dat was ook super. Jouw verhalen over de (dure) bustrip en je frisse zitplaats in de dubbeldekker herken ik dan ook meteen, al hadden wij in Barcelona betere temperaturen (22 graden Celcius).
    Ik wens jou met je gezin ook een mooie maand december toe en je opmerking over de wat minder toebedeelden zal ik ter harte nemen.
    Met collegiale groet,
    Carrie

  • 22 November 2010 - 09:51

    Marielle:

    Bert, Zo te lezen heb je het naar je zin gehad, zo af en toe een beetje afzien om wat moois mee te maken is helemaal niet verkeerd. We gaan de 16e dec naar Londen, komt helemaal goed ik heb er zin in. Uiteraard ga ik je wens meenemen, genoeg mensen in mijn omgeving die ik wat te schenken heb.
    Groetjes !!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bert

Ik heb de komende jaren nog heel veel plannen en dromen. Met name het wandelen in de natuur en het avontuur trekt mij erg aan. Solo of in een groep ga ik op avontuur over de hele wereld heen. Ik heb in 2018 een pelgrimstocht van 1200 km gedaan en in 2019 naar Nepal de Mardi Himal Trekking gedaan. Plannen zijn om dit jaar 2023 naar Engeland te gaan voor de South West Coast Path 1050 km en in het jaar 2022 staat gepland het Koningspad Zweden 450 km.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 659
Totaal aantal bezoekers 298210

Voorgaande reizen:

01 April 2026 - 07 Mei 2026

South West Coast path Engeland (GB)

01 September 2024 - 01 Oktober 2024

Camino de Sagunto

13 Mei 2024 - 22 Mei 2024

Reis Madeira

24 Juni 2022 - 20 Juli 2022

Kungsleden/Koningspad Zweden (Noorderlicht) 450 km

30 Mei 2021 - 01 Augustus 2021

Camino del Norte / Olav's route

20 Maart 2019 - 08 April 2019

Annapurna Sanctuary Trekking Nepal

28 September 2018 - 28 November 2018

Camino Japan Shikoku

01 Januari 2016 - 28 Oktober 2017

Het Jabikspaad Camino NL

07 Juni 2016 - 12 Juni 2016

City trip Rome Italie

02 Juni 2016 - 06 Juni 2016

Droom city trip Florence en door naar Rome Italie

18 Mei 2016 - 30 Mei 2016

Schotland Whiskey Festival(s) Islay

02 November 2015 - 22 November 2015

Willemstad Curacao

01 Mei 2015 - 21 Mei 2015

Engeland

13 April 2015 - 23 April 2015

Inca trail Peru

14 Augustus 2014 - 25 September 2014

Camino Portugal

22 Oktober 2013 - 27 Oktober 2013

Barcelona Stedentrip 2013

13 April 2013 - 06 Mei 2013

Het verre oosten....Bali Indonesie

15 Januari 2013 - 16 Januari 2013

wandeling Texel

14 Augustus 2012 - 04 September 2012

Normandie

03 April 2012 - 08 April 2012

Stedentrip Madrid

23 Augustus 2011 - 30 September 2011

Ruta La Plata / de zuidelijke weg

15 November 2010 - 19 November 2010

Gewonnen reis London

06 Oktober 2010 - 14 Oktober 2010

Palma Mallorca

10 April 2010 - 11 April 2010

Den Helder

01 Maart 2010 - 06 Maart 2010

Stedentrip Lissabon Portugal

26 Augustus 2009 - 03 September 2009

Westhighlandway

24 Mei 2009 - 26 Mei 2009

Noordzee strandwandeltocht

01 September 2008 - 14 November 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: