Bericht van de reiziger(s) - Reisverslag uit Purmerend, Nederland van Bert Gorter - WaarBenJij.nu Bericht van de reiziger(s) - Reisverslag uit Purmerend, Nederland van Bert Gorter - WaarBenJij.nu

Bericht van de reiziger(s)

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Bert

22 Februari 2010 | Nederland, Purmerend

Beste familie,vrienden,collega's...
Wordt weer eens tijd om iets te schrijven. Het is koud, vies, nat en eindelijk is de sneeuw /ijzel weer gesmolten. Ploeterend zie je de forensen naar hun werk reizen. Zou het voorjaar doorbreken of heeft de winter nog een staartje....?

We hebben in iedergeval onze vakantie(s) voor dit jaar weer gepland.
Heerlijk erop uit op 1 maart 2010. Een klein weekje naar Portugal Lissabon. Hoop dat het weer snel beter wordt. Een stedentrip is altijd leuk. Na heel veel zoeken op internet een leuke voordelige trip gevonden. Een redelijk goed hoteltje midden in de stad. Verder een vliegreis met TAP Portugal.
Inmiddels een boekwerk gekocht om de nodige informatie te vergaren.
Lissabon ligt aan zee. Temperaturen tussen 14 en 18 graden. Nu voor NL begrippen redelijk warm. Even afwachten wat moeder natuur met ons voor heeft.

Verder een korte vakantie gepland in juni en september. Lekker verdeeld over het jaar.

In de zomer zal ik door moeten werken. Over het algemeen is het rustiger in die periode. Het werk in Oostzaan zal wel erg leuk zijn. Een heel mooi gebied 't Twiske met het knusse dorpje Oostzaan. We zullen ons best doen om de woning(en) van de vakantiegangers te beschermen tegen inbrekers.

Laten we hopen dat we een mooi voorjaar en zomer krijgen. Dat is weer genieten.....

De voorbereiding(en) voor 2011 gaan weer verder. Zoeken naar een goede slaapzak. Ook mijn etensbord zal ik aan moeten schaffen. De vorige heb ik ergens tijdens mijn tocht laten staan. De slaapzak moet in iedergeval lichter en high tech.
De voorbereidingen gaan gewoon door.
Verder uitzoeken van de route of door naar Burgos of linksaf langs de grens Portugal. Finisterra zal mijn einddoel zijn.

Er wordt mij wel eens gevraagd of je moet trainen voor die mega wandeltocht. Dit jaar wil ik nog wel een tochtje maken. Of weer mee met mijn wandelmaatjes of mijn eigen iets kleinere tochten lopen.. De officiele St jacobsroute vanuit het hoge noorden trekt ook wel. Hij is in iedergeval lang genoeg. Ruim 400 km richting Limburg - Belgie. In kleine gedeeltes deze mooie route lopen. Er zijn nog zoveel route(s) die ik niet gelopen heb. Ik kan nog jaren vooruit(lopen).

Heel veel pelgrims lopen vanaf hun huis naar de bekende route(s).
Soms zijn ze maanden onderweg. Anderen doen gedeelte(s) van de pelgrimsroute. Het maakt niet uit. Uiteindelijk loopt iedereen zijn eigen weg en maakt waarschijnlijk bijzondere gebeurtenissen mee.

Om U nog deelgenoot te maken van zo'n vreemde gebeurtenis tijdens mijn vorige pelgrimstocht het volgende verhaal:
- in de ochtenduurtjes is het soms erg vroeg en donker in de slaapzaal.
Soms sloop ik heel rustig de zaal uit om dan heel vroeg rustig en relaxed mijn spullen in orde te maken. Rugzak pakken. Ontbijtje nemen etc. Vroeg op pad in het donker en heerlijk fris de dag beginnen. Op een gegeven moment liep het voor geen meter. Het leek wel of er steentjes in mijn schoenen zaten.
De schoenen zaten ook niet lekker. U zult wellicht denken, had die "intelligente" pelgrim zijn schoenen verkeerd om aangetrokken???
Nee. Na heel veel zoeken naar de oorzaak en na op veel manieren mijn schoenen geveterd te hebben, bleek dat ik mijn sokken verkeerd om had.
Sok met L (links) zat aan mijn rechtervoet en de sok met R (rechts) zat links. Je zou dan denken dat maakt toch niets uit.....??
Nadat ik mijn sokken weer omgewisseld had, zaten ze weer fantastisch.....en ik liep weer als een kieviet???

Zoiets moet je gewoon niet over nadenken en gewoon weer verder genieten van de natuur .....door het fantastische spaanse hoogland in de ochtendgloren.

Wel mensen na mijn vakantie in Portugal zal ik het vervolg schrijven van het volgende gedeelte van de Ruta la Plata, die ik voornemens ben te gaan wandelen in 2011.

Een hele goede voorjaarsvakantie en wellicht snel tot ziens.

Bert Gorter

ola
au revoir
salut
good bye




  • 25 Februari 2010 - 20:48

    Carrie:

    He Bert,
    wat een leuke plannen allemaal. 't Klinkt goed in elk geval. Al die vakantiedagen een beetje verdelen over het hele jaar en dan leuke reisjes maken. Ik wens je een plezierige tijd in Lissabon toe, wat een bijzondere stad is met een goede sfeer, leuke tentjes en ga vooral luisteren naar de heerlijke melancholische fado's.
    Goede reis en kom gezond weer terug!

  • 04 Maart 2010 - 11:55

    Marielle:

    bert, je maakt goede plannen en houdt toch nog wat te wensen over, Portugal is geweldig alhoewel met al die overstromingen kan het wat tegenvallen. Er is een boel kapot daar. dat van die sokken komt me bekend voor, alleen was het bij mij al eerder mis gegaan, want ik had gewoon twee linkersokken aan..... succes met je voorberedingen. gaat helemaal goed komen !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bert

Ik heb de komende jaren nog heel veel plannen en dromen. Met name het wandelen in de natuur en het avontuur trekt mij erg aan. Solo of in een groep ga ik op avontuur over de hele wereld heen. Ik heb in 2018 een pelgrimstocht van 1200 km gedaan en in 2019 naar Nepal de Mardi Himal Trekking gedaan. Plannen zijn om dit jaar 2023 naar Engeland te gaan voor de South West Coast Path 1050 km en in het jaar 2022 staat gepland het Koningspad Zweden 450 km.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 353
Totaal aantal bezoekers 298036

Voorgaande reizen:

01 April 2025 - 07 Mei 2025

South West Coast path Engeland (GB)

01 September 2024 - 01 Oktober 2024

Camino de Sagunto

24 Juni 2022 - 20 Juli 2022

Kungsleden/Koningspad Zweden (Noorderlicht) 450 km

30 Mei 2021 - 01 Augustus 2021

Camino del Norte / Olav's route

20 Maart 2019 - 08 April 2019

Annapurna Sanctuary Trekking Nepal

28 September 2018 - 28 November 2018

Camino Japan Shikoku

01 Januari 2016 - 28 Oktober 2017

Het Jabikspaad Camino NL

07 Juni 2016 - 12 Juni 2016

City trip Rome Italie

02 Juni 2016 - 06 Juni 2016

Droom city trip Florence en door naar Rome Italie

18 Mei 2016 - 30 Mei 2016

Schotland Whiskey Festival(s) Islay

02 November 2015 - 22 November 2015

Willemstad Curacao

01 Mei 2015 - 21 Mei 2015

Engeland

13 April 2015 - 23 April 2015

Inca trail Peru

14 Augustus 2014 - 25 September 2014

Camino Portugal

22 Oktober 2013 - 27 Oktober 2013

Barcelona Stedentrip 2013

13 April 2013 - 06 Mei 2013

Het verre oosten....Bali Indonesie

15 Januari 2013 - 16 Januari 2013

wandeling Texel

14 Augustus 2012 - 04 September 2012

Normandie

03 April 2012 - 08 April 2012

Stedentrip Madrid

23 Augustus 2011 - 30 September 2011

Ruta La Plata / de zuidelijke weg

15 November 2010 - 19 November 2010

Gewonnen reis London

06 Oktober 2010 - 14 Oktober 2010

Palma Mallorca

10 April 2010 - 11 April 2010

Den Helder

01 Maart 2010 - 06 Maart 2010

Stedentrip Lissabon Portugal

26 Augustus 2009 - 03 September 2009

Westhighlandway

24 Mei 2009 - 26 Mei 2009

Noordzee strandwandeltocht

01 September 2008 - 14 November 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: