Bericht van de reiziger(s) - Reisverslag uit Purmerend, Nederland van Bert Gorter - WaarBenJij.nu Bericht van de reiziger(s) - Reisverslag uit Purmerend, Nederland van Bert Gorter - WaarBenJij.nu

Bericht van de reiziger(s)

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Bert

22 Februari 2010 | Nederland, Purmerend

Beste familie,vrienden,collega's...
Wordt weer eens tijd om iets te schrijven. Het is koud, vies, nat en eindelijk is de sneeuw /ijzel weer gesmolten. Ploeterend zie je de forensen naar hun werk reizen. Zou het voorjaar doorbreken of heeft de winter nog een staartje....?

We hebben in iedergeval onze vakantie(s) voor dit jaar weer gepland.
Heerlijk erop uit op 1 maart 2010. Een klein weekje naar Portugal Lissabon. Hoop dat het weer snel beter wordt. Een stedentrip is altijd leuk. Na heel veel zoeken op internet een leuke voordelige trip gevonden. Een redelijk goed hoteltje midden in de stad. Verder een vliegreis met TAP Portugal.
Inmiddels een boekwerk gekocht om de nodige informatie te vergaren.
Lissabon ligt aan zee. Temperaturen tussen 14 en 18 graden. Nu voor NL begrippen redelijk warm. Even afwachten wat moeder natuur met ons voor heeft.

Verder een korte vakantie gepland in juni en september. Lekker verdeeld over het jaar.

In de zomer zal ik door moeten werken. Over het algemeen is het rustiger in die periode. Het werk in Oostzaan zal wel erg leuk zijn. Een heel mooi gebied 't Twiske met het knusse dorpje Oostzaan. We zullen ons best doen om de woning(en) van de vakantiegangers te beschermen tegen inbrekers.

Laten we hopen dat we een mooi voorjaar en zomer krijgen. Dat is weer genieten.....

De voorbereiding(en) voor 2011 gaan weer verder. Zoeken naar een goede slaapzak. Ook mijn etensbord zal ik aan moeten schaffen. De vorige heb ik ergens tijdens mijn tocht laten staan. De slaapzak moet in iedergeval lichter en high tech.
De voorbereidingen gaan gewoon door.
Verder uitzoeken van de route of door naar Burgos of linksaf langs de grens Portugal. Finisterra zal mijn einddoel zijn.

Er wordt mij wel eens gevraagd of je moet trainen voor die mega wandeltocht. Dit jaar wil ik nog wel een tochtje maken. Of weer mee met mijn wandelmaatjes of mijn eigen iets kleinere tochten lopen.. De officiele St jacobsroute vanuit het hoge noorden trekt ook wel. Hij is in iedergeval lang genoeg. Ruim 400 km richting Limburg - Belgie. In kleine gedeeltes deze mooie route lopen. Er zijn nog zoveel route(s) die ik niet gelopen heb. Ik kan nog jaren vooruit(lopen).

Heel veel pelgrims lopen vanaf hun huis naar de bekende route(s).
Soms zijn ze maanden onderweg. Anderen doen gedeelte(s) van de pelgrimsroute. Het maakt niet uit. Uiteindelijk loopt iedereen zijn eigen weg en maakt waarschijnlijk bijzondere gebeurtenissen mee.

Om U nog deelgenoot te maken van zo'n vreemde gebeurtenis tijdens mijn vorige pelgrimstocht het volgende verhaal:
- in de ochtenduurtjes is het soms erg vroeg en donker in de slaapzaal.
Soms sloop ik heel rustig de zaal uit om dan heel vroeg rustig en relaxed mijn spullen in orde te maken. Rugzak pakken. Ontbijtje nemen etc. Vroeg op pad in het donker en heerlijk fris de dag beginnen. Op een gegeven moment liep het voor geen meter. Het leek wel of er steentjes in mijn schoenen zaten.
De schoenen zaten ook niet lekker. U zult wellicht denken, had die "intelligente" pelgrim zijn schoenen verkeerd om aangetrokken???
Nee. Na heel veel zoeken naar de oorzaak en na op veel manieren mijn schoenen geveterd te hebben, bleek dat ik mijn sokken verkeerd om had.
Sok met L (links) zat aan mijn rechtervoet en de sok met R (rechts) zat links. Je zou dan denken dat maakt toch niets uit.....??
Nadat ik mijn sokken weer omgewisseld had, zaten ze weer fantastisch.....en ik liep weer als een kieviet???

Zoiets moet je gewoon niet over nadenken en gewoon weer verder genieten van de natuur .....door het fantastische spaanse hoogland in de ochtendgloren.

Wel mensen na mijn vakantie in Portugal zal ik het vervolg schrijven van het volgende gedeelte van de Ruta la Plata, die ik voornemens ben te gaan wandelen in 2011.

Een hele goede voorjaarsvakantie en wellicht snel tot ziens.

Bert Gorter

ola
au revoir
salut
good bye

• 25 Februari 2010 - 20:48

Carrie:

He Bert,
    wat een leuke plannen allemaal. 't Klinkt goed in elk geval. Al die vakantiedagen een beetje verdelen over het hele jaar en dan leuke reisjes maken. Ik wens je een plezierige tijd in Lissabon toe, wat een bijzondere stad is met een goede sfeer, leuke tentjes en ga vooral luisteren naar de heerlijke melancholische fado's.
    Goede reis en kom gezond weer terug!

• 04 Maart 2010 - 11:55

Marielle:

bert, je maakt goede plannen en houdt toch nog wat te wensen over, Portugal is geweldig alhoewel met al die overstromingen kan het wat tegenvallen. Er is een boel kapot daar. dat van die sokken komt me bekend voor, alleen was het bij mij al eerder mis gegaan, want ik had gewoon twee linkersokken aan..... succes met je voorberedingen. gaat helemaal goed komen !