Eindelijk een bericht uit Schotland - Reisverslag uit Purmerend, Nederland van Bert Gorter - WaarBenJij.nu Eindelijk een bericht uit Schotland - Reisverslag uit Purmerend, Nederland van Bert Gorter - WaarBenJij.nu

Eindelijk een bericht uit Schotland

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Bert

31 Augustus 2009 | Nederland, Purmerend

Hallo beste familie leden, kennissen, (sport\vrienden, collega's....

Een bericht uit Schotland. Eindelijk een hotel met een trage internet verbinding. Het is vandaag maandag en we lopen al vanaf vorige week donderdag. De vlucht vorige week woensdag is heel goed verlopen. Met enige vertraging welliswaar.

We hebben een budget backpakkers hotelletje gevonden in Edingburgh. Dit nadat bleek dat er iets niet goed was gegaan met een boeking. We hebben in iedergeval een bed en onderdak. De volgende dag de trein via Glasgow naar Milngavie.
Een klein dorpje. De startplaats voor deze wandelroute naar Fort Williams. 88 miles. Ongeveer 150 km.
Eerste dagen verliepen erg goed.
Soms lichte regen. We zijn noordwest gelopen in de richting van Loch Lomond. Onderweg vele foto's gemaakt. Die komen nog wel op internet later. Via deze computer moeilijk op deze website te plaatsen.

Langs de oevers van deze Loch (meer) een vrij moeilijk begaanbaar pad omhoog naar Ardlui. Daar dachten we dat onze herberg aan de overkant van het meer lag. Na hijsen van de bal en een gesprek met de kapitein van de boot bleek dat we helemaal niet daar moesten zijn. Na betaling van de kosten 6 pond moesten we 2 mijl verder lopen. Leuk hotel met live muziek die avond. Dat hebben we geweten. Na een goede maaltijd ging het feest nog lang door. Een beetje onrustige nacht gehad.

Gisteren (zondag) hebben we in een family house gezeten bij Tyndrum.
Een hele aardige stel mensen die ons ontzettend heerlijk verzorgd hebben met een avondmaaltijd en de volgende dag een ontbijt.

De laatste dagen een route gelopen van ongeveer 22 a 23 km.

Vandaag was de langste route van 32 km naar Kingston House. Een hele lange maar ook hele mooie route door heel afwisselend landschap. Tussen de hoge bergen door dalen en valleien. Aan het eind van de dag kregen wij nog een hele stevige douche. Mijn nieuwe poncho heeft zijn diensten goed bewezen. Alleen mijn broek en mijn schoenen een beetje nat. Als beloning kregen wij een mooie kamer (vier bedden) en een heerlijke prive douche. Na een warme douche en een kopje koffie vloeide de vermoeidheid heel snel weer weg.

Hotel is schitterend gelegen tussen de hoge bergen.

Morgen een korte maar pitte route richting Kinlochleven. (15 km) Aan de hoogtelijnen op de kaart kunnen we zien dat het morgen weer klimmen en dalen wordt.

Woensdag nog een toetje van 23 km naar het eindpunt Fort Iilliam.
Donderdag met de trein terug naar Edingburgh en dan weer terug naar NL.

Zoals jullie kunnen lezen vermaken we ons uitstekend. Een heel mooi landschap en een hele mooie maar pitte wandelroute.
We zijn blij dat we herbergen,hotels en dergelijk vooruit geboekt hebben.
Ivm de vele regen in de nachtelijke uren is het heerlijk genieten in je bedje. Ook die douche is een heerlijke beloning voor onze inspanningen.

Message for Andrew,
Nice stay in Scotland. We enjoy the walking in Scotland. Mail you later when I am back in the Netherlands.
The Westhiglandway is great.

Dit was weer eens een berichtje van jullie wandelaar die heerijk aan het uitwaaien is.

Wens een ieder een hele fijne week toe. Wellicht tot donderdag.
Wij wandelen deze week nog even naar ons eindpunt.

Tot ziens, bye bye, salut....

(pelgrim)
Bert Gorter

• 31 Augustus 2009 - 19:58

Anita:

Hallo Bert en vrienden,

Leuk jullie wandeling een beetje mee te mogen beleven. Lijkt me zo te lezen en aan de foto's te zien een prachtige route. Houdt de wind de steekbeestjes weg waar je het eerder over had?
    Zo ja, gelukkig maar....
    dan is al die wind toch nog ergens goed voor.

Geniet nog lekker een poosje van jullie geweldige wandelkilometers. Op naar het volgende verhaal!

Groetjes Anita

• 02 September 2009 - 08:42

Johan Arp:

hallo Bert
    Jouw verslag roept weer mooie beelden op. Ik zag pas geleden een TV programma met filmbeelden van Edinburgh en omgeving. Nooit gedacht dat het daar zo mooi zou zijn. Veel plezier de laatste dagen en tot mails
    hartelijke groet
    Johan

• 03 September 2009 - 09:09

Marielle:

Zo te lezen veel vochtigheid van binnen en van buiten. Geniet ervan !!

• 04 September 2009 - 19:03

Carrie Knip:

Hoi Bert,
    mosterd na de maaltijd, dit berichtje van mij. Je bent inmiddels al weer terug in Nederland. Las vanmiddag in het IPA krantje dat je weer op reis was. Zodoende zocht ik naar je verhalen. Ik hoop dat het hele verhaal van je reis nog te lezen is binnenkort. Wat zul je een mooie wandeling hebben gehad. 'k Ben zelf een keer langs Hadrians wall gelopen. Fantastisch!!!! Maar de midgets zijn echt vreselijk. Zelfs sigaren roken hielp niet, alsmede de DEET. Daar bleken de vliegjes niet meer gevoelig voor te zijn. Maar wat een geweldige natuur. Ik heb me destijds voorgenomen ook nog een keer in Schotland te gaan lopen, maar het is er nog niet van gekomen. Maar kom maar op met je reisverhalen. Ik ga er lekker voor zitten hoor.
    Groetjes!