Via Barcalona naar Amsterdam - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Bert Gorter - WaarBenJij.nu Via Barcalona naar Amsterdam - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Bert Gorter - WaarBenJij.nu

Via Barcalona naar Amsterdam

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Bert

01 Oktober 2011 | Nederland, Amsterdam

Hallo beste familie, vrienden, collega's en andere belangstellenden,

Ik ben weer thuis. Na een (tussen)vlucht Santiago de Compostella naar Barcelona en daarna na enig wachten het vliegtuig naar Amsterdam.
In de ochtend heel vroeg opstaan (05.15 uur) en vervolgens net de bus missen richting het vliegveld Santiago. Maar een half uur later toch op weg.

Vliegveld Santiago is klein maar heel knus. Een plaatselijk vliegveldje om alle toeristen en pelgrims weer veilig naar hun eigen land te brengen.

Vlucht naar Barcelona om 08.55 uur.
Aankomst twee uur later. Daarna wachten op vliegveld Barcelona. Dat is een heel groot vliegveld met heel veel restaurants, winkeltjes etc
13.00 uur eindelijk met het vliegtuig richting Amsterdam.

Na een fijne rustige vlucht en een rondje om Amsterdam (plassen, zaanse schans, zaandam et) aangekomen op het ons zo vertrouwde luchthaven Schiphol. Tot mijn verrassing stond mijn familie (vader+moeder) en Norma + Rene mijn zoon me op te wachten bij de aankomsthal (volgens SMS) Rene bleef even bij zijn auto om problemen met wegslepen te voorkomen. Na enkele minuten mijn ingepakte (met plastic) rugzak al teruggekregen. Loop de aankomsthal uit en zie verder niemand. Maar doorgelopen naar parkeerterrein waar mijn zoon Rene met zijn auto stond. Niet te geloven maar mijn familie stond elders kennelijk even te wachten bij een andere uitgang??? Heel snel terug en mijn vader/moerder achter hun rug te verrassen. Norma even later ook gevonden. Heel leuk om toch zo de verrassing nog even compleet te maken. Echt iets voor mij (ons).

Het is wel even vreemd om zo weer in een totaal andere wereld te komen.
Na een maand spaans praten (en ook bijna denken) heerlijk weer even mijn moedertaal......

Het is nu even aanpassen en lekker thuis komen.

Na Schiphol samen met elkaar even de avonturen besproken en van een gezamelijke gezellige familie maaltijd genoten. Heerlijk om zo thuis te komen in een zon overgoten Nederland, want het was prachtig mooi weer toen ik thuis kwam.
Het mooie weer kennelijk meegenomen naar Nederland.

Na een heerlijke nacht in mijn eigen bedje, besloten om alles maar weer schoon te maken en op te ruimen. Ook dat hoort erbij.

Rugzak legen en alle kleding wassen.
Zojuist de foto's even bekeken en enkele mislukte foto's verwijderd.
Er zijn een paar hele mooie foto's van mijn Camino de Ruta La Plata op deze website geplaatst. Ik wens een ieder heel veel kijk plezier. Hoop dat ik U enthousiast gemaakt heb door mijn avontuur. Ik wil een ieder nogmaals bedanken voor de leuke reacties die geplaatst zijn. Ik heb ze heel erg op prijs gesteld.

Ook Marielle (IPA) die een stukje in het IPA blad zal plaatsen. Hoop dat er enthousiaste lezers/wandelaars tussen zitten. Deze Ruta La Plata is echt zeer geschikt voor de stevige wandelaars die houden van avontuur.
Mocht er iemand info willen hebben over pelgrimstochten of camino's dan kunt U contact met mij opnemen.

Wel dit is het laatste bericht over deze wandeltocht en wellicht tot over een paar jaar, want U zult zeker nog meer over mijn wandelavonturen lezen.....

Groeten uit Nederland

(ex)pelgrim
Bert Gorter

  • 01 Oktober 2011 - 14:06

    Carrie:

    Hoi Bert. Dank je voor zoveel mooie verhalen over al die kilometers die je afgelegd hebt. Petje af voor jou! Natuurlijk blijf ik je ook weer volgen op je volgende wandeltochten. Geniet nog even lekker na met je familie. Bedankt dat je het lekkere weer meegenomen hebt. Want daar geniet ik nu lekker ook van dobberend op het Alkmaardermeer. Helaas morgen weer aan het werk. En jij? Dat wordt ook weer even wennen voor jou! Groetjes en nogmaals dank.

  • 01 Oktober 2011 - 15:51

    Marielle:

    Wat fijn dat we elkaar zelfs alweer gesproken hebben. Succes met acclimatiseren, ik heb van je verhalen genoten en in gedachten hier en daar een kilometertje mee gelopen.
    veel liefs M

  • 01 Oktober 2011 - 16:05

    Bert En Jose:

    Hoi Bert,

    ik heb je verhalen steeds met plezier gelezen. Je hebt het FANTASTISCH gedaan. Fijn dat je weer in het land bent!

    groetjes Jose

  • 02 Oktober 2011 - 08:38

    Anita:

    Hallo Bert,

    Fijn dat je zo'n goede terugreis / ontvangst hebt gehad. En heel erg bedankt dat je het mooie weer hebt meegebracht. Daar waren we hier met zijn allen echt wel een beetje aan toe.

    Nog even lekker nagenieten van alle napret, nog eens rustig alles de revue laten passeren. En dan.....tja.....dan begint het normale Hollandse leven weer.
    Maar deze ervaring neemt niemand je meer af! Bedankt voor al je leuke schrijfsels. En natuurlijk de prachtige foto's. Ik heb ervan genoten.

    Groetjes Anita

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bert

Ik heb de komende jaren nog heel veel plannen en dromen. Met name het wandelen in de natuur en het avontuur trekt mij erg aan. Solo of in een groep ga ik op avontuur over de hele wereld heen. Ik heb in 2018 een pelgrimstocht van 1200 km gedaan en in 2019 naar Nepal de Mardi Himal Trekking gedaan. Plannen zijn om dit jaar 2023 naar Engeland te gaan voor de South West Coast Path 1050 km en in het jaar 2022 staat gepland het Koningspad Zweden 450 km.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 297288

Voorgaande reizen:

01 April 2025 - 07 Mei 2025

South West Coast path Engeland (GB)

01 September 2024 - 01 Oktober 2024

Camino de Sagunto

24 Juni 2022 - 20 Juli 2022

Kungsleden/Koningspad Zweden (Noorderlicht) 450 km

30 Mei 2021 - 01 Augustus 2021

Camino del Norte / Olav's route

20 Maart 2019 - 08 April 2019

Annapurna Sanctuary Trekking Nepal

28 September 2018 - 28 November 2018

Camino Japan Shikoku

01 Januari 2016 - 28 Oktober 2017

Het Jabikspaad Camino NL

07 Juni 2016 - 12 Juni 2016

City trip Rome Italie

02 Juni 2016 - 06 Juni 2016

Droom city trip Florence en door naar Rome Italie

18 Mei 2016 - 30 Mei 2016

Schotland Whiskey Festival(s) Islay

02 November 2015 - 22 November 2015

Willemstad Curacao

01 Mei 2015 - 21 Mei 2015

Engeland

13 April 2015 - 23 April 2015

Inca trail Peru

14 Augustus 2014 - 25 September 2014

Camino Portugal

22 Oktober 2013 - 27 Oktober 2013

Barcelona Stedentrip 2013

13 April 2013 - 06 Mei 2013

Het verre oosten....Bali Indonesie

15 Januari 2013 - 16 Januari 2013

wandeling Texel

14 Augustus 2012 - 04 September 2012

Normandie

03 April 2012 - 08 April 2012

Stedentrip Madrid

23 Augustus 2011 - 30 September 2011

Ruta La Plata / de zuidelijke weg

15 November 2010 - 19 November 2010

Gewonnen reis London

06 Oktober 2010 - 14 Oktober 2010

Palma Mallorca

10 April 2010 - 11 April 2010

Den Helder

01 Maart 2010 - 06 Maart 2010

Stedentrip Lissabon Portugal

26 Augustus 2009 - 03 September 2009

Westhighlandway

24 Mei 2009 - 26 Mei 2009

Noordzee strandwandeltocht

01 September 2008 - 14 November 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: