Via Barcalona naar Amsterdam - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Bert Gorter - WaarBenJij.nu Via Barcalona naar Amsterdam - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Bert Gorter - WaarBenJij.nu

Via Barcalona naar Amsterdam

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Bert

01 Oktober 2011 | Nederland, Amsterdam

Hallo beste familie, vrienden, collega's en andere belangstellenden,

Ik ben weer thuis. Na een (tussen)vlucht Santiago de Compostella naar Barcelona en daarna na enig wachten het vliegtuig naar Amsterdam.
In de ochtend heel vroeg opstaan (05.15 uur) en vervolgens net de bus missen richting het vliegveld Santiago. Maar een half uur later toch op weg.

Vliegveld Santiago is klein maar heel knus. Een plaatselijk vliegveldje om alle toeristen en pelgrims weer veilig naar hun eigen land te brengen.

Vlucht naar Barcelona om 08.55 uur.
Aankomst twee uur later. Daarna wachten op vliegveld Barcelona. Dat is een heel groot vliegveld met heel veel restaurants, winkeltjes etc
13.00 uur eindelijk met het vliegtuig richting Amsterdam.

Na een fijne rustige vlucht en een rondje om Amsterdam (plassen, zaanse schans, zaandam et) aangekomen op het ons zo vertrouwde luchthaven Schiphol. Tot mijn verrassing stond mijn familie (vader+moeder) en Norma + Rene mijn zoon me op te wachten bij de aankomsthal (volgens SMS) Rene bleef even bij zijn auto om problemen met wegslepen te voorkomen. Na enkele minuten mijn ingepakte (met plastic) rugzak al teruggekregen. Loop de aankomsthal uit en zie verder niemand. Maar doorgelopen naar parkeerterrein waar mijn zoon Rene met zijn auto stond. Niet te geloven maar mijn familie stond elders kennelijk even te wachten bij een andere uitgang??? Heel snel terug en mijn vader/moerder achter hun rug te verrassen. Norma even later ook gevonden. Heel leuk om toch zo de verrassing nog even compleet te maken. Echt iets voor mij (ons).

Het is wel even vreemd om zo weer in een totaal andere wereld te komen.
Na een maand spaans praten (en ook bijna denken) heerlijk weer even mijn moedertaal......

Het is nu even aanpassen en lekker thuis komen.

Na Schiphol samen met elkaar even de avonturen besproken en van een gezamelijke gezellige familie maaltijd genoten. Heerlijk om zo thuis te komen in een zon overgoten Nederland, want het was prachtig mooi weer toen ik thuis kwam.
Het mooie weer kennelijk meegenomen naar Nederland.

Na een heerlijke nacht in mijn eigen bedje, besloten om alles maar weer schoon te maken en op te ruimen. Ook dat hoort erbij.

Rugzak legen en alle kleding wassen.
Zojuist de foto's even bekeken en enkele mislukte foto's verwijderd.
Er zijn een paar hele mooie foto's van mijn Camino de Ruta La Plata op deze website geplaatst. Ik wens een ieder heel veel kijk plezier. Hoop dat ik U enthousiast gemaakt heb door mijn avontuur. Ik wil een ieder nogmaals bedanken voor de leuke reacties die geplaatst zijn. Ik heb ze heel erg op prijs gesteld.

Ook Marielle (IPA) die een stukje in het IPA blad zal plaatsen. Hoop dat er enthousiaste lezers/wandelaars tussen zitten. Deze Ruta La Plata is echt zeer geschikt voor de stevige wandelaars die houden van avontuur.
Mocht er iemand info willen hebben over pelgrimstochten of camino's dan kunt U contact met mij opnemen.

Wel dit is het laatste bericht over deze wandeltocht en wellicht tot over een paar jaar, want U zult zeker nog meer over mijn wandelavonturen lezen.....

Groeten uit Nederland

(ex)pelgrim
Bert Gorter

• 01 Oktober 2011 - 14:06

Carrie:

Hoi Bert. Dank je voor zoveel mooie verhalen over al die kilometers die je afgelegd hebt. Petje af voor jou! Natuurlijk blijf ik je ook weer volgen op je volgende wandeltochten. Geniet nog even lekker na met je familie. Bedankt dat je het lekkere weer meegenomen hebt. Want daar geniet ik nu lekker ook van dobberend op het Alkmaardermeer. Helaas morgen weer aan het werk. En jij? Dat wordt ook weer even wennen voor jou! Groetjes en nogmaals dank.

• 01 Oktober 2011 - 15:51

Marielle:

Wat fijn dat we elkaar zelfs alweer gesproken hebben. Succes met acclimatiseren, ik heb van je verhalen genoten en in gedachten hier en daar een kilometertje mee gelopen.
    veel liefs M

• 01 Oktober 2011 - 16:05

Bert En Jose:

Hoi Bert,

ik heb je verhalen steeds met plezier gelezen. Je hebt het FANTASTISCH gedaan. Fijn dat je weer in het land bent!

groetjes Jose

• 02 Oktober 2011 - 08:38

Anita:

Hallo Bert,

Fijn dat je zo'n goede terugreis / ontvangst hebt gehad. En heel erg bedankt dat je het mooie weer hebt meegebracht. Daar waren we hier met zijn allen echt wel een beetje aan toe.

Nog even lekker nagenieten van alle napret, nog eens rustig alles de revue laten passeren. En dan.....tja.....dan begint het normale Hollandse leven weer.
    Maar deze ervaring neemt niemand je meer af! Bedankt voor al je leuke schrijfsels. En natuurlijk de prachtige foto's. Ik heb ervan genoten.

Groetjes Anita