Gearriveerdi in de stad Zamora - Reisverslag uit Zamora, Spanje van Bert Gorter - WaarBenJij.nu Gearriveerdi in de stad Zamora - Reisverslag uit Zamora, Spanje van Bert Gorter - WaarBenJij.nu

Gearriveerdi in de stad Zamora

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Bert

19 September 2011 | Spanje, Zamora

Hallo beste lezer(s)
Weer de gelegenheid gevonden om U weer op de hoogte te stellen van mijn avontuur in de Ruta la Plata.
De laatste twee dagen was het in de ochtenden heel erg koud. 5 graden boven nu. Gaandeweg de dag ging de temperatuur langzaam omhoog tot 20 graden met wel een koude noordoostelijke wind.

Ik ben nu gewandeld naar de stad Zamora. Een klein gezellig stadje in de regio Zamora.

Gisteren een tocht van 32 km en vandaag van 29 km. Zonder enige problemen volbracht. Herbergen zijn heel erg verschillend. Soms een luide zaal met snurkende pelgrims en dan weer een prive kamer met twee bedden.

In Salamanca verder wel weer bijzondere spaanse dingen meegemaakt.

Ik heb mijn tent met niet gebruikte spullen nu naar NL teruggestuurd. Dit gaat per box. Een te kleine of een hele grote box. Uit het gesprek met de postbeambte begreep ik dat de grote voldeed. Spullen opgehaald bij de herberg en weer terug. Box met spullen versturen bleek heel duur te zijn. Geen halve grote box. Even later tot mijn verbazing werd de grote box in stukken gesneden en werd de box tot middelgroot gehalveerd. Daarna moest ik tape kopen want dat hadden ze niet. Weer zoeken en terug. Box getapt. Daarna pakte de beambte zelf een haar eigen tape en begon mijn box te tapen???
In iedergeval na 2 uur doorbrengen in het postkantoor de zaak geregeld.

Ook het eten kan heel interessant zijn. Een reataurant met automaat. Geld erin en een ticket. De man achter de balie gaat aan het werk en even later is het eten - een mega schotel salade (voldoende voor een maaltijd) is klaar. Ook drinken via de automaat bestellen en even later geeft de man mij via de balie eten en drinken. Vreemd in Spanje...?? Nee hoor. Op raam stond fastfood.
Contact met klant wordt kennelijk niet op prijs gesteld. Eten was zeer goed en daar gaat het om.

Mijn wandeltocht verloopt verder zeer voorspoedig. Alleen de KM´s zal een probleem worden. Laatste stuk zal ik de bus moeten nemen, want ik heb uitgerekend dat ik Santiago niet ga halen. De bus dan maar.

Ik geniet van de route(s) door het spaanse platteland. Veel groen en mooie landschappen. Wat een avontuur om zo te kunnen wandelen zonder enige problemen. Enkele teentjes getapt, maar geen pijntjes en au´tjes.

U kunt derhalve lezen dat deze pelgrim zijn wandeltocht nagenoeg gaat volbrengen, want de 700 km grens is genaderd. We gaan door naar de 800 en 900 km. Richting het gebied Galicie. Het weer blijft hier ook heel goed. Soms wat bewolkt, maar meestal een heerlijke spaanse zon. Opppassen voor verbranden.
Veel smeren dus.

Wel ik ga afsluiten. De komende dagen veel kleine dorpjes dus internet zal er niet zijn. Dus nog even wachten met de berichtjes.
Wie weet.......

Groeten uit Zamora....Spanje.

Uw pelgrim uit Holland

Zoals de spanjaarden in mijn pèlgrimspaspoort zien:

Jacob Elbertus Gorter
Pelegrino Hollanda.


Adios
Good bey (english camino friend)
Au revour (ami france)
Tot ziens (allen)

ps
voor de nederlandse leerlingen spaanse les. Ik leer heel veel spaans tijdens de tocht. Jullie goed je beste doen....!!

dank voor alle reacties en berichten. Ik lees ze trouw. Zal U later antwoorden, want dat gaat nu niet.




  • 19 September 2011 - 19:26

    Carrie:

    He pelegrino Hollanda,
    man wat ga je hard! Jammer dat je Santiago niet wandelend kunt bereiken, maar die busrit is ook wel relaxed idee toch? Ergens hoop ik dat je misschien toch niet goed gerekend hebt en Santiago stiekem toch te voet kunt bereiken. Nog een keertje narekenen dan maar?
    Succes en blijf genieten van alles om je heen. Groetjes!

  • 19 September 2011 - 20:25

    Anita:

    Van de pakketdienst in Spanje zou je toch meer efficiëntie verwachten zeg! Laat ze maar eens te rade gaan bij de pakjespieten.......die moeten daar toch genoeg te vinden zijn zou je zeggen? Of zijn ze stiekem al met de voorbereidingen voor 5 dec bezig? ;-)

    Ach, zie het ook maar als een leuke ervaring. Je hebt er de tijd voor om ervan te genieten tenslotte en het levert je nog weer leuke stof op voor je reisverslag.

    Het blijft leuk dit soort dingen te lezen. Heel veel succes met de rest van je tocht. Hopelijk haal je toch Santiago nog te voet.

    Tot 'ziens' bij je volgende verhaal.

    Groetjes Anita


  • 19 September 2011 - 20:48

    Odalis Pérez Téllez :

    Wauw, het klinkt allemaal heel spannend, leerzaam en leuk .
    Toen jij in la Oficina de Correos was, hoe heb jij met de medewerker kunnen communiceren? Meestal praten de mensen in Spanje alleen Spaans, vooral in de kleine pueblos. Ik ben ervan overtuigd dat jouw Spaans grote vooruitgangen heeft geboekt en nog zal boeken. De praktijk is de beste school.
    Zet hem op en geniet nog verder Peregrino. ¡ Buen Camino !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bert

Ik heb de komende jaren nog heel veel plannen en dromen. Met name het wandelen in de natuur en het avontuur trekt mij erg aan. Solo of in een groep ga ik op avontuur over de hele wereld heen. Ik heb in 2018 een pelgrimstocht van 1200 km gedaan en in 2019 naar Nepal de Mardi Himal Trekking gedaan. Plannen zijn om dit jaar 2023 naar Engeland te gaan voor de South West Coast Path 1050 km en in het jaar 2022 staat gepland het Koningspad Zweden 450 km.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 371
Totaal aantal bezoekers 297313

Voorgaande reizen:

01 April 2025 - 07 Mei 2025

South West Coast path Engeland (GB)

01 September 2024 - 01 Oktober 2024

Camino de Sagunto

24 Juni 2022 - 20 Juli 2022

Kungsleden/Koningspad Zweden (Noorderlicht) 450 km

30 Mei 2021 - 01 Augustus 2021

Camino del Norte / Olav's route

20 Maart 2019 - 08 April 2019

Annapurna Sanctuary Trekking Nepal

28 September 2018 - 28 November 2018

Camino Japan Shikoku

01 Januari 2016 - 28 Oktober 2017

Het Jabikspaad Camino NL

07 Juni 2016 - 12 Juni 2016

City trip Rome Italie

02 Juni 2016 - 06 Juni 2016

Droom city trip Florence en door naar Rome Italie

18 Mei 2016 - 30 Mei 2016

Schotland Whiskey Festival(s) Islay

02 November 2015 - 22 November 2015

Willemstad Curacao

01 Mei 2015 - 21 Mei 2015

Engeland

13 April 2015 - 23 April 2015

Inca trail Peru

14 Augustus 2014 - 25 September 2014

Camino Portugal

22 Oktober 2013 - 27 Oktober 2013

Barcelona Stedentrip 2013

13 April 2013 - 06 Mei 2013

Het verre oosten....Bali Indonesie

15 Januari 2013 - 16 Januari 2013

wandeling Texel

14 Augustus 2012 - 04 September 2012

Normandie

03 April 2012 - 08 April 2012

Stedentrip Madrid

23 Augustus 2011 - 30 September 2011

Ruta La Plata / de zuidelijke weg

15 November 2010 - 19 November 2010

Gewonnen reis London

06 Oktober 2010 - 14 Oktober 2010

Palma Mallorca

10 April 2010 - 11 April 2010

Den Helder

01 Maart 2010 - 06 Maart 2010

Stedentrip Lissabon Portugal

26 Augustus 2009 - 03 September 2009

Westhighlandway

24 Mei 2009 - 26 Mei 2009

Noordzee strandwandeltocht

01 September 2008 - 14 November 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: