Het is aftellen voor onze wereld reis ......is.... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Bert Gorter - WaarBenJij.nu Het is aftellen voor onze wereld reis ......is.... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Bert Gorter - WaarBenJij.nu

Het is aftellen voor onze wereld reis ......is....

Door: Bert Gorter

Blijf op de hoogte en volg Bert

15 Maart 2013 | Nederland, Amsterdam

Hallo beste lezer(s)/bezoekers,
Het is wel een erg lange winter periode. Denk je dat het lekker lente wordt, gaan de temperaturen weer omlaag en sneeuwt het.
Het is wel erg vreemd weer in de tijd van het jaar, maar zoals veel hollanders kunnen we weer lekker klagen over het weer. Mooi begin van een gesprek. Echter door het weer moest ik wel op de fiets naar mijn werk fietsen. Op zich helemaal niet erg, maar soms met mijn late diensten heb je iets minder zin om midden in de nacht door de polder in het donker terug te fietsen.

Inmiddels heb ik weer een pelgrimsbijeenkomst in Alkmaar gehad. Altijd leuk om je reisgenoten weer te ontmoeten en de verhalen van de camino's aan te horen. Ook ik werd uitgenodigd en had mijn rugzak met alle benodigheden meegenomen. De nieuwe pelgrims kunnen dan kijken en voelen aan de zo licht mogelijke materialen. De rugzak moet ook zo licht mogelijk zijn. De camino France kun je zonder tent etc wandelen. Er zijn heel veel herbergen en/of overnachting mogelijkheden.

Zo langzamerhand zijn we wel bezig met de laatste voorbereidingen voor onze verre reis naar het Oosten. Contact met de ex collega Ruud of wat wel en niet mee moet / kan naar onze reisbestemming. Ook wat lekkere eetbare zaken meenemen naar onze levensgenieter Ruud.
Hij heeft zijn home stay voor ons klaar staan. Ook haalt hij ons op bij het vliegveld. We reizen via Singapore naar Denpasar. We hebben enkele gidsen en boeken meegenomen voor onze lange vlucht. Ruim 12 uren vliegen en dan ook nog een korte vlucht naar het eiland.
Het is wel een nachtvlucht. Dan kunnen we nog even genieten van een vliegtuig film (rampenfilm????) en daarna onze oogjes sluiten.
De stoelen hebben inmiddels laten reserveren en we hebben mogelijk drie stoelen tot onze beschikking (tip). Een van ons kan mogelijk enigszins languit liggen.

Verder weet je het wel he. Veel administratie alvast zoveel mogelijk afwerken. Het bedrijf moet ook een beetje doorgaan. Dus alle lopende produkten zijn nagenoeg allemaal klaar. De voorbereiding voor Midwoud. Westfriesetuinfair. Na onze vakantie daarmee verder.....naar toe werken. Ook na onze reis zijn er allemaal weer afspraken vastgezet. Ook dat hoort erbij.

Woningisolatie. Zonnepanelen. Nieuwe matrassen die geleverd worden.
Nieuw bankstel die geleverd wordt etc. Je moet eens kijken wat er allemaal bij komt kijken en plannen. En het politiewerk gaat na onze vakantie ook gewoon weer verder..... Mijn buddy collega Yvonne gaat na mij met vakantie. Tenminste vakantie??? Ze gaat de Camino France wandelen. Ik neem het werk van Yvonne bij dringende zaken over.
Ik hoop van harte dat Yvonne heel veel plezier zal beleven van haar eerste grote wandel/pelgrimstocht. Een heel avontuur met iedere dag weer het gegeven dat je wandelt, eet, wandelt, eet, wandelt, rust, eet, douchen, middag tukje, eet, verkent dorp+stad, eten kopen, materiaal klaar maken, nachtrust etc etc..... Het leven van een pelgrim van ongeveer ruim een maand. En dan vergeet ik nog het aantal bergen die genomen moet worden met een licht rugzak. Er zijn heel veel "gekke wandelaars" die dit ieder jaar weer doen. Honderd duizenden pelgrims per jaar.

Er moet toch wel iets zijn dat leuk is tijdens zo'n pelgrimstocht???
Ik heb van iedere pelgrimstocht heel erg genoten. Het avontuur, het sportieve element, de ontmoetingen, de natuur, de bewoners, cultuur, architectuur etc etc. De volgende camino Portugal is inmiddels al in voorbereiding. Het lezen van de verslagen van pelgrims die deze route al gedaan hebben. De problemen. De hitte etc. Maar ook info over huisvesting etc. Een goede voorbereiding is essensieel om er optimaal van te genieten.

Ook deze week weer een boek gekregen van bewoners van Oostzaan over Bali Indonesie. Ik kom regelmatig bij hun. Een klein gezinnetje met heel veel problemen. Vader driedubbele beenbreuk thuis met gegeven dat hij werkloos is.
Moeder heeft kanker en chemo therapie. Kind een ernstige longziekte.
Triest dat zij dit allemaal moet overkomen. Ongeloofelijkerwijs blijven ze heel positief en zeuren nooit. WE WILL OVERCOME. Hoor ik dan van ze.

Ik ben thans bezig of ik iets voor ze kan organiseren. Mijn eerste aktie is om ze mee te nemen met onze begeleidingsvoertuigen voor het Kinderbeestfeest. Een organisatie die kinderen en ouders meeneemt naar Artis voor een speciale dag daar in de dierentuin. Politie, ambulance, Rode Kruis, Brandweer etc. zorgen ervoor dat ze veilig en onder begeleiding van politie via de ziekenhuizen (is in heel NL) naar Artis kunnen komen. Fantastisch om als (politie)vrijwilliger dit mee te mogen maken (mogelijk maken). Als ik die ernstig zieke kinderen na de begeleiding dan zie ik in Artis die blije lieve smoeltjes....dan weet ik weer waarvoor ik dat doe. Zoveel plezier even in Artis. Even vergeten dat er een nare ernstige ziekte is. Als je dit meemaakt dan weet je het zeker......Niet zo snel zeuren over allerlei onbeduidende zaken, maar soms gewoon je werk goed blijven doen.

7 juni is het zover. Vertrek bij het Zaans Medisch Centrum te Zaandam - via route naar het Boven IJ ziekenhuis naar de IJtunnel (andere tunnel) naar dierenpark Artis.

Vertrek in de middaguren rond 16.00 uur. Mocht U de sirenes etc horen die dag/middag dan even goed opletten. Politie begeleidt deze stoet met politiemotorfietsen (auto's) en U mag natuurlijk deze stoet van voertuigen uitzwaaien. (zie info www.kinderbeestfeest.nl)
Dit gezinnetje krijgt een VIP behandeling en wordt door ons thuis opgehaald. Tenminste als e.e.a. door mij geregeld kan worden.

Zoals U gelezen hebt, ben ik weer druk met allerlei zaken. Maar ik geniet er iedere dag weer van. Met name ook dat je moet zorgen dat je iets hebt om naar uit te kijken. Dromen hebben is helemaal niets mis mee. Maar dan wel proberen om die droom ook te verwezenlijken.
En dat gaan wij samen met elkaar doen bij deze vakantie in het verre oosten.

We houden U op de hoogte van onze avonturen in het verre....
Ik heb begrepen van Ruud dat we regelmatig kunnen internetten.
Dus:

Fijn weekeind en wellicht tot spoedig ziens.

Bert Gorter
Norma

• 15 Maart 2013 - 18:04

Johan Arp:

Hallo Norma en Bert
    We lezen met plezier jullie plannen en voorbereidingen, daaraan zal het niet liggen.
    Altijd gedegen en goed doordacht. Mooi dat jullie echte globetrotters aan het worden zijn
    en nu ook al een beetje als reisgids voor andere enthousiastelingen gaan optreden met
    goede adviezen en praktische tips.
    Nog even de winter hier aftellen en dan...
    Veel succes met de verdere stappen
    groeten
    ietsje en Johan

• 15 Maart 2013 - 19:30

Ans Zonneveld:

Dag Norma en Bert, nu schat ik dat het de afkorting van wellicht Engelbert is?? Mijn man heet Engel, ook van Engelbert!

Wat een heerlijk vooruitzicht om naar het warme en mooie Azië te reizen, de geur, de warmte, de lucht en de zon, als ik terug denk,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,prachtig.[soms toch ook heel druk en hectisch] Maar wat doe nog meer voor mooi's, het kinderfeesbeest, werken, buddy'en enzenz, het houdt de geest jong en levendig, lekker actief dus.

Geniet van de reis en alle voorbereiding op andere reizen en voetochten geeft nog meer plezier in alle dag, Goede Reis en Geniet,

Grote groet van Engel en Ans.