Het is aftellen voor onze wereld reis ......is.... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Bert Gorter - WaarBenJij.nu Het is aftellen voor onze wereld reis ......is.... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Bert Gorter - WaarBenJij.nu

Het is aftellen voor onze wereld reis ......is....

Door: Bert Gorter

Blijf op de hoogte en volg Bert

15 Maart 2013 | Nederland, Amsterdam

Hallo beste lezer(s)/bezoekers,
Het is wel een erg lange winter periode. Denk je dat het lekker lente wordt, gaan de temperaturen weer omlaag en sneeuwt het.
Het is wel erg vreemd weer in de tijd van het jaar, maar zoals veel hollanders kunnen we weer lekker klagen over het weer. Mooi begin van een gesprek. Echter door het weer moest ik wel op de fiets naar mijn werk fietsen. Op zich helemaal niet erg, maar soms met mijn late diensten heb je iets minder zin om midden in de nacht door de polder in het donker terug te fietsen.

Inmiddels heb ik weer een pelgrimsbijeenkomst in Alkmaar gehad. Altijd leuk om je reisgenoten weer te ontmoeten en de verhalen van de camino's aan te horen. Ook ik werd uitgenodigd en had mijn rugzak met alle benodigheden meegenomen. De nieuwe pelgrims kunnen dan kijken en voelen aan de zo licht mogelijke materialen. De rugzak moet ook zo licht mogelijk zijn. De camino France kun je zonder tent etc wandelen. Er zijn heel veel herbergen en/of overnachting mogelijkheden.

Zo langzamerhand zijn we wel bezig met de laatste voorbereidingen voor onze verre reis naar het Oosten. Contact met de ex collega Ruud of wat wel en niet mee moet / kan naar onze reisbestemming. Ook wat lekkere eetbare zaken meenemen naar onze levensgenieter Ruud.
Hij heeft zijn home stay voor ons klaar staan. Ook haalt hij ons op bij het vliegveld. We reizen via Singapore naar Denpasar. We hebben enkele gidsen en boeken meegenomen voor onze lange vlucht. Ruim 12 uren vliegen en dan ook nog een korte vlucht naar het eiland.
Het is wel een nachtvlucht. Dan kunnen we nog even genieten van een vliegtuig film (rampenfilm????) en daarna onze oogjes sluiten.
De stoelen hebben inmiddels laten reserveren en we hebben mogelijk drie stoelen tot onze beschikking (tip). Een van ons kan mogelijk enigszins languit liggen.

Verder weet je het wel he. Veel administratie alvast zoveel mogelijk afwerken. Het bedrijf moet ook een beetje doorgaan. Dus alle lopende produkten zijn nagenoeg allemaal klaar. De voorbereiding voor Midwoud. Westfriesetuinfair. Na onze vakantie daarmee verder.....naar toe werken. Ook na onze reis zijn er allemaal weer afspraken vastgezet. Ook dat hoort erbij.

Woningisolatie. Zonnepanelen. Nieuwe matrassen die geleverd worden.
Nieuw bankstel die geleverd wordt etc. Je moet eens kijken wat er allemaal bij komt kijken en plannen. En het politiewerk gaat na onze vakantie ook gewoon weer verder..... Mijn buddy collega Yvonne gaat na mij met vakantie. Tenminste vakantie??? Ze gaat de Camino France wandelen. Ik neem het werk van Yvonne bij dringende zaken over.
Ik hoop van harte dat Yvonne heel veel plezier zal beleven van haar eerste grote wandel/pelgrimstocht. Een heel avontuur met iedere dag weer het gegeven dat je wandelt, eet, wandelt, eet, wandelt, rust, eet, douchen, middag tukje, eet, verkent dorp+stad, eten kopen, materiaal klaar maken, nachtrust etc etc..... Het leven van een pelgrim van ongeveer ruim een maand. En dan vergeet ik nog het aantal bergen die genomen moet worden met een licht rugzak. Er zijn heel veel "gekke wandelaars" die dit ieder jaar weer doen. Honderd duizenden pelgrims per jaar.

Er moet toch wel iets zijn dat leuk is tijdens zo'n pelgrimstocht???
Ik heb van iedere pelgrimstocht heel erg genoten. Het avontuur, het sportieve element, de ontmoetingen, de natuur, de bewoners, cultuur, architectuur etc etc. De volgende camino Portugal is inmiddels al in voorbereiding. Het lezen van de verslagen van pelgrims die deze route al gedaan hebben. De problemen. De hitte etc. Maar ook info over huisvesting etc. Een goede voorbereiding is essensieel om er optimaal van te genieten.

Ook deze week weer een boek gekregen van bewoners van Oostzaan over Bali Indonesie. Ik kom regelmatig bij hun. Een klein gezinnetje met heel veel problemen. Vader driedubbele beenbreuk thuis met gegeven dat hij werkloos is.
Moeder heeft kanker en chemo therapie. Kind een ernstige longziekte.
Triest dat zij dit allemaal moet overkomen. Ongeloofelijkerwijs blijven ze heel positief en zeuren nooit. WE WILL OVERCOME. Hoor ik dan van ze.

Ik ben thans bezig of ik iets voor ze kan organiseren. Mijn eerste aktie is om ze mee te nemen met onze begeleidingsvoertuigen voor het Kinderbeestfeest. Een organisatie die kinderen en ouders meeneemt naar Artis voor een speciale dag daar in de dierentuin. Politie, ambulance, Rode Kruis, Brandweer etc. zorgen ervoor dat ze veilig en onder begeleiding van politie via de ziekenhuizen (is in heel NL) naar Artis kunnen komen. Fantastisch om als (politie)vrijwilliger dit mee te mogen maken (mogelijk maken). Als ik die ernstig zieke kinderen na de begeleiding dan zie ik in Artis die blije lieve smoeltjes....dan weet ik weer waarvoor ik dat doe. Zoveel plezier even in Artis. Even vergeten dat er een nare ernstige ziekte is. Als je dit meemaakt dan weet je het zeker......Niet zo snel zeuren over allerlei onbeduidende zaken, maar soms gewoon je werk goed blijven doen.

7 juni is het zover. Vertrek bij het Zaans Medisch Centrum te Zaandam - via route naar het Boven IJ ziekenhuis naar de IJtunnel (andere tunnel) naar dierenpark Artis.

Vertrek in de middaguren rond 16.00 uur. Mocht U de sirenes etc horen die dag/middag dan even goed opletten. Politie begeleidt deze stoet met politiemotorfietsen (auto's) en U mag natuurlijk deze stoet van voertuigen uitzwaaien. (zie info www.kinderbeestfeest.nl)
Dit gezinnetje krijgt een VIP behandeling en wordt door ons thuis opgehaald. Tenminste als e.e.a. door mij geregeld kan worden.

Zoals U gelezen hebt, ben ik weer druk met allerlei zaken. Maar ik geniet er iedere dag weer van. Met name ook dat je moet zorgen dat je iets hebt om naar uit te kijken. Dromen hebben is helemaal niets mis mee. Maar dan wel proberen om die droom ook te verwezenlijken.
En dat gaan wij samen met elkaar doen bij deze vakantie in het verre oosten.

We houden U op de hoogte van onze avonturen in het verre....
Ik heb begrepen van Ruud dat we regelmatig kunnen internetten.
Dus:

Fijn weekeind en wellicht tot spoedig ziens.

Bert Gorter
Norma



  • 15 Maart 2013 - 18:04

    Johan Arp:

    Hallo Norma en Bert
    We lezen met plezier jullie plannen en voorbereidingen, daaraan zal het niet liggen.
    Altijd gedegen en goed doordacht. Mooi dat jullie echte globetrotters aan het worden zijn
    en nu ook al een beetje als reisgids voor andere enthousiastelingen gaan optreden met
    goede adviezen en praktische tips.
    Nog even de winter hier aftellen en dan...
    Veel succes met de verdere stappen
    groeten
    ietsje en Johan

  • 15 Maart 2013 - 19:30

    Ans Zonneveld:

    Dag Norma en Bert, nu schat ik dat het de afkorting van wellicht Engelbert is?? Mijn man heet Engel, ook van Engelbert!

    Wat een heerlijk vooruitzicht om naar het warme en mooie Azië te reizen, de geur, de warmte, de lucht en de zon, als ik terug denk,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,prachtig.[soms toch ook heel druk en hectisch] Maar wat doe nog meer voor mooi's, het kinderfeesbeest, werken, buddy'en enzenz, het houdt de geest jong en levendig, lekker actief dus.

    Geniet van de reis en alle voorbereiding op andere reizen en voetochten geeft nog meer plezier in alle dag, Goede Reis en Geniet,

    Grote groet van Engel en Ans.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bert

Ik heb de komende jaren nog heel veel plannen en dromen. Met name het wandelen in de natuur en het avontuur trekt mij erg aan. Solo of in een groep ga ik op avontuur over de hele wereld heen. Ik heb in 2018 een pelgrimstocht van 1200 km gedaan en in 2019 naar Nepal de Mardi Himal Trekking gedaan. Plannen zijn om dit jaar 2023 naar Engeland te gaan voor de South West Coast Path 1050 km en in het jaar 2022 staat gepland het Koningspad Zweden 450 km.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 580
Totaal aantal bezoekers 298210

Voorgaande reizen:

01 April 2026 - 07 Mei 2026

South West Coast path Engeland (GB)

01 September 2024 - 01 Oktober 2024

Camino de Sagunto

13 Mei 2024 - 22 Mei 2024

Reis Madeira

24 Juni 2022 - 20 Juli 2022

Kungsleden/Koningspad Zweden (Noorderlicht) 450 km

30 Mei 2021 - 01 Augustus 2021

Camino del Norte / Olav's route

20 Maart 2019 - 08 April 2019

Annapurna Sanctuary Trekking Nepal

28 September 2018 - 28 November 2018

Camino Japan Shikoku

01 Januari 2016 - 28 Oktober 2017

Het Jabikspaad Camino NL

07 Juni 2016 - 12 Juni 2016

City trip Rome Italie

02 Juni 2016 - 06 Juni 2016

Droom city trip Florence en door naar Rome Italie

18 Mei 2016 - 30 Mei 2016

Schotland Whiskey Festival(s) Islay

02 November 2015 - 22 November 2015

Willemstad Curacao

01 Mei 2015 - 21 Mei 2015

Engeland

13 April 2015 - 23 April 2015

Inca trail Peru

14 Augustus 2014 - 25 September 2014

Camino Portugal

22 Oktober 2013 - 27 Oktober 2013

Barcelona Stedentrip 2013

13 April 2013 - 06 Mei 2013

Het verre oosten....Bali Indonesie

15 Januari 2013 - 16 Januari 2013

wandeling Texel

14 Augustus 2012 - 04 September 2012

Normandie

03 April 2012 - 08 April 2012

Stedentrip Madrid

23 Augustus 2011 - 30 September 2011

Ruta La Plata / de zuidelijke weg

15 November 2010 - 19 November 2010

Gewonnen reis London

06 Oktober 2010 - 14 Oktober 2010

Palma Mallorca

10 April 2010 - 11 April 2010

Den Helder

01 Maart 2010 - 06 Maart 2010

Stedentrip Lissabon Portugal

26 Augustus 2009 - 03 September 2009

Westhighlandway

24 Mei 2009 - 26 Mei 2009

Noordzee strandwandeltocht

01 September 2008 - 14 November 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: