Eerste verslag uit Jimbaran Indonesie - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Bert Gorter - WaarBenJij.nu Eerste verslag uit Jimbaran Indonesie - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Bert Gorter - WaarBenJij.nu

Eerste verslag uit Jimbaran Indonesie

Door: Bert Gorter

Blijf op de hoogte en volg Bert

18 April 2013 | Indonesië, Denpasar

Hallo beste lezer(s),
We hebben zeer voorspoedige reis gehad naar Bali.
De eerste 12uren vliegen naar Singapore en na even wachten buiten het vliegtuig, daarna door naar Bali Denpasar.
Daar werden we opgewacht door Ruud. Met een Toyota Jeep naar zijn woning. We hadden geen idee hoe het er daar uit zou zien. We waren na deze wereld reis best wel moe. Ook de jetlag was aanwezig. Na een hartelijk ontvangst door Maria en zoon Brenden snel een korte rondleiding door huis en tuin van dit woon paradijsje. Met zelfs een zwembad.
Daarna natuurlijk uitrusten. De volgende dagen kennis gemaakt met de omgeving. Enkele ritten gemaakt met de jeep en met een goede gids Ruud een belevenis. Daarna natuurlijk plannen maken. We zijn inmiddels met een privé chauffeur en auto met airco naar Ubud geweest. Onderweg allerlei attracties bekeken zoals zilver smeden. Hout bewerkers. Ook een koffie plantage bekeken. Luswakkoffie gekocht. Speciale koffieboon, die verkregen wordt door doordat deze boon eerst opgegeten wordt door een dier Luwak waardoor de bitterheid van koffie later minder is. Een zeer smaakvolle milde koffie soort.

Inmiddels zijn we al een paar dagen op Bali.

Opvallend is toch wel de vriendelijkheid van de bewoners, maar ook het zeer drukke verkeer. Heeeeeel veel brommers en auto's door de smalle slechte wegen. In het begin wel even wennen.
Ook dat men hier LINKS rijdt! Even opletten dus. Goed twee keer andersom denken en kijken!

Verder goede warme temperaturen rond de 30 graden.
Af en toe even heerlijk bewolkt, maar we beginnen er al aan te wennen.

Inmiddels plannen te maken voor volgende week.
Een rondreis van drie dagen en dus twee overnachtingen in een hotel of home stay elders. Ik ga wellicht duiken bij een scheepswrak de USA Liberty die bij Bali gezonken is. Verder een tocht langs de kustlijn en uit komend bij de oude hoofdstad Lovina. Daar weer omlaag richting het zuiden langs een oude vulkaan. Daar een bergmeer met warm water bronnen en een hoog terras restaurant. Volgens mij wordt dit een heel lange maar leuke tocht om het eiland Bali. Hopelijk met veel plaatsen om te fotograferen.

Samengevat genieten we optimaal van onze vakantie hier op het mooi eiland Bali.

We houden U op de hoogte van ons avontuur in het verre oosten.

Tot het volgende bericht.

Een hartelijke groet uit Jimbaran Bali Indonesië.

Bert Gorter
Norma de Vries.

• 18 April 2013 - 17:21

Carrie:

Hey Bert,

Wat goed om te horen dat jullie een voorspoedige reis hebben gehad. Geniet lekker van deze mooie reis en de vriendelijkheid van de mensen aldaar. En wat een leuke plannen allemaal.

Tot je volgende verslag met hopelijk mooie foto's!

Groetjes vanuit een zonnig Nederland.

• 20 April 2013 - 23:35

Ans Zonneveld:

Hoi Bert en Norma,

Ja,ja de lange reis wordt nu beloond met een prachtig [soms druk] eiland, heerlijk warm, veel prachtige natuur, mooie mensen en heerlijk eten. Geniet ervan en je went snel aan al die scootertjes!
    Hier wordt er afgeteld, nog 7 nachtjes slapen in me eigen bed en dan zo'n +_35 dagen elke dag in een andere plaats en herberg op de Camino.

Geniet van het mooie Bali, groeten Ans [bijna aan de wandel].

• 22 April 2013 - 17:47

Johan Arp:

Hallo Bert en Norma
    Zo te lezen krijgen jullie een druk programma, maar het tempo
    ligt natuurlijk een stuk lager dan in Nederland, dus dat komt vanzelf goed.
    geniet van alle bijzondere nieuwe indrukken
    en veel vakantieplezier !
    groetjes
    ietsje en Johan Arp