DAGEN na de Pelgrimstocht - Reisverslag uit Purmerend, Nederland van Bert Gorter - WaarBenJij.nu DAGEN na de Pelgrimstocht - Reisverslag uit Purmerend, Nederland van Bert Gorter - WaarBenJij.nu

DAGEN na de Pelgrimstocht

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Bert

03 December 2008 | Nederland, Purmerend

Beste familie,vrienden,kennissen,collegaas

Eindelijk weer eens een bericht van jullie (ex) pelgrim.

De weken vliegen weer voorbij. Ik werk al weer enkele weken en de diensten lopen weer door.

Wellicht zullen jullie je afvragen, wat is er na de pelgrimstocht met mij gebeurd.

Ik probeer het Camino gevoel vast te houden. Ik ben nog bezig met het uitwerken van mijn dagboeken.
Verder heb ik enkele hele mooie foto's via de Hema in een hele mooie album verwerkt. Via internet besteld en inmiddels heb ik de album in mijn bezit. Het is een fantastische album geworden met een hele mooie foto reportage. Inmiddels heeft een enkeling het album al ingezien.
Heeft U interesse schroom dan niet om mij even te vragen het album voor U mee te nemen. Mocht U mijn album met de fantastische foto;s willen kopen dan is dit mogelijk. U kunt deze bij mij bestellen.

Verder overweeg ik om mijn dagboek ook in een soort album te plaatsen.
Herinnering(en) van mijn avontuur zijn kostbaar. Je doet dit niet ieder jaar.

Als nieuws kan ik U meegeven dat ik nog regelmatig mails krijg van enkele pelgrims uit Spanje en Frankrijk. Enkele zijn voornemens om in NL een fiets/wandeltocht te gaan houden. Ik voorzie hen van de nodige informatie.

Zo zie je maar dat het niet alleen maar wandelen is maar je legt ook heel veel contacten met pelgrims uit allerlei landen.

Inmiddels zijn ook alle formaliteiten mbt mijn tocht bij mijn werkgever afgehandeld. Zowel financieel als de planning van mijn vrije/verlofdagen zijn tot ieders tevredenheid afgehandeld. Mijn werkgever is in iedergeval zeer bereidwillig geweest om mij deze tocht te kunnen laten doen.
Daar staat natuurlijk tegenover dat ook ik altijd bereid was om extra diensten of extra inzet te plegen om hun te helpen de diensten te laten plaatsvinden. Een win/win situatie van beide kanten.

Velen van U hebben mij een mailbericht gegeven tijdens mijn mega tocht. Daar wil ik U alsnog hartelijk voor danken. Helaas heb ik niet altijd Uw mail meteen kunnen beantwoorden ivm het feit dat mijn tijd beperkt was. Andere pelgrims wilden natuurlijk ook even op het internet. Er waren te weinig of geen computers. Inmiddels heb ik alle mail nog eens heel rustig gelezen in volgorde van mijn tocht. Het was heel leuk om dit weer eens door te lezen. Ze worden inmiddels in een words document op mijn computer bewaard.

Ik zal enkele van uw mails verwerken in wellicht mijn volgende album met al mijn dagboek aantekeningen.

U merkt het al. Na de tocht houdt het niet meteen op. Alle aantekeningen, foto's en dergelijke moeten verwerkt worden. Dit is een hele klus, want dat red je niet in enkele uurtjes.

Ter afsluiting wil ik U nog hele fijne feestdagen toewensen. Geniet met volle teugen van deze gezellige feestdagen met uw familieleden, vrienden en/of kennissen.

Sommige van U missen hun dierbare zoon/dochter/vriend/vader/moeder deze feestdagen. Voor hen is het zwaar deze decemberdagen. Hen wens ik heel veel sterkte....

Ondanks bovenstaande wil ik U dit nog meegegeven.

Dat heb ik wel geleerd van deze tocht dat je van iedere dag moet genieten.

Adios vanuit een koud/regenachtige Purmerend,

Bert Gorter

• 03 December 2008 - 18:17

Johan Arp:

hallo Bert
    Mooi te lezen dat je nog aan het nagenieten bent
    van jouw pelgrimstocht.
    We horen de details en zien de foto's wel in de Bontekoe......
    hartelijke groeten
    Ietsje en Johan

• 03 December 2008 - 21:31

Johannes V.d. Meer.:

Hallo Bert. Leuk jouw ervaringen te lezen. Wij hebben 500km gelopen van Burgos naar Santiago 23 aug. tot 13 sept. met 6 man. Ook een fantastiche ervaring. Ik merk wel doordat we met een groep bent je minder kontact maakt met anderen. Johannes. Sietskejohan@tele2.nl