Bericht uit Belorado - Reisverslag uit Belorado, Spanje van Bert Gorter - WaarBenJij.nu Bericht uit Belorado - Reisverslag uit Belorado, Spanje van Bert Gorter - WaarBenJij.nu

Bericht uit Belorado

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Bert

23 September 2008 | Spanje, Belorado

Beste familie, vrienden,kennisen, collegaas,
Het heeft even geduurd maar hier weer een berichtje.
Na een korte pauze in Logrono ben ik al weer enkele dagen op weg gewandeld naar Belorado.
In Logrono heb ik de oogstfeesten meegemaakt. Ik stond twee nachten op een bewaakte camping. Was ik even blij, want de spanjaarden ging uit hun dak. Bij de opening s-middags moest ik vluchten want de jongelui spoten drank in het rond. Duizenden spanjaarden aan het feesten tot in de kleine uurtjes. Later in de avond zag ik ze spierwit en kotsend weer in een steegje terug.

Ik ben nu via de rioja druiven valleien doorgewandeld en ben nu in heuvelachtiger gebieden. Enigs kaal met hele lange stoffige kiezelpaden.
Soms kom ik door spookdorpen-stadjes waar zelfs de honden niet blaffen.
Heel veel dagjes wandelaars en maar enkele camino´s. De hostels-refuges zijn prima. Ze zijn nu gratis alleen men verwacht wel een donatie om ze in stand te houden.

De afstanden liggen nu tussen de 20 en 25 km per dag. Nader nu de grote stad Burgos. Daar zal ik overmorgen aankomen wandelen.

Tot nu toe alleen maar een beetje spierpijn. Ik had een lichte scheenbeen irritatie opgelopen door het lopen op hard asfalt. Echter dit is inmiddels overgegaan.

Ik word wel vreemd aangekeken als ik vertel dat ik een rugzak draag van ongeveer 18kg. Ze snappen er niets van. Ook nog tent bij je.
De rugzak is nu licht(er).
Er is nu meer onderweg te krijgen. Regelmatig kan ik nu inkopen doen.

In de vroege ochtenduurtjes loop ik het fijnst. Het is dan lekker fris.
Dit is omstreeks 07.30 uur. Met mij vele andere camino´s. Een keer was er geen ontbijt en liep ik samen met velen in het donker. Een lampje om de route te vinden is dan heel handig.

Meestal arriveer ik in het begin van de middaguren en heb ik geen problemen met het vinden van onderdak en een bed in de speciaal voor de pelgrims aanwezig auberges.

Na een maaltijd even siesta en de dorpjes en stadjes bekijken.
Soms hele mooie cathedralen en kerken. Soms hele mooie gebouwen die op de lijst staan van UNESCO.

Het is vandaag de 19e dag. 18e wandeldag. So far so good.

Het begint nu echt een ritme te worden. Dag in dag uit het wandelen, douchen, wasje doen, voetjes verzorgen, sieste, stadje bezoeken, warme maaltijd, kletsen met andere camino´s van allerlei nationaliteiten. Ik hoorde vandaag dat ik de tweede camino ben als hollander die de route lopend doet.
Er zijn heleboel nederlanders die fietsend onderweg gaan naar Santiago de La Compostella.

Verder heb ik nog een geheim doorgekregen van een andere pelgrim een Zweed genaamd Pelle.
Dit geheim heeft te maken met Santiago. Mocht iemand deze tocht ook willen maken dan krijgt hij dit geheimpje mee van mij.
Het heeft te maken met faciliteiten aldaar die gratis en bijzonder is.

Morgen door het golfend heuvelland aan de voet van de Sierra de La Demanda. Prachtige vergezichten. De toppen van deze bergen zijn zomers nog wit van de sneeuw. Ik zal het beleven.

Hoop dat het in NL een beetje redelijk weer is. Hier is het nu bewolkt en een beetje fris.
Vandaag was er een klein zonnetje.
Het windjack doet zijn werk. Bij het wandelen omhoog is het af en toe zweten. Met name met deze rugzak.

Voor degene die geinteresseerd zijn in kleur van mijn benen (waren spierwit). Ze beginnen al behoorlijk een lekker bruin kleurtje te krijgen.

Verder een tip voor degene die ook willen gaan lopen

neem oorbescherming mee.....

er wordt heeeeel veeeeel gesnurd door zowel de dames als de heren!!!!

Ze mogen niet ontbreken in uw standaard bagpack uitrusting.

And for my English friends. It is going very good. On the road to Burgos.

Nu dat was het nieuws weer van deze pelgrim.

Bert

• 23 September 2008 - 18:44

Mam:

hheb bij siem en ria je mail gelezen en genoten heb nu gezien hoe het met de pc werkt groeten je moeder.

• 23 September 2008 - 19:11

Bob Link:

Hey Bert, prachtige dagen die je beleefd in Spanje. Lekker rustig in je eigen tempo. Ik ga het ook een keer ondernemen. Moet daar natuurlijk wat dagen voor gaan sparen. Komt allemaal goed. Op Tae Vitaal gaat het lekker. We hadden een flinke groep (10 man). Was ook lekker. Afgelopen zondag de dam tot dam in 1:22 en op naar volgende maand met 50km per week.
    Spreek je gauw weer.
    Veel goed weer gewenst en blijf genieten.
    Groeten,
    Bob