Voorbereidingen wandeltocht + tip 5 - Reisverslag uit Purmerend, Nederland van Bert Gorter - WaarBenJij.nu Voorbereidingen wandeltocht + tip 5 - Reisverslag uit Purmerend, Nederland van Bert Gorter - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen wandeltocht + tip 5

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Bert

13 Juni 2008 | Nederland, Purmerend

Beste familie,(sport) vrienden,kennissen, collegaas,

Allereerst welkom voor mijn sportvrienden de Tae Vitaal Groep.
Deze vrienden heb ik nu in mijn maillist gezet, want binnenkort stopt het sporten (boksen/ conditietraining. De zomerstop is helaas aangebroken. Middels dit medium hoop ik regelmatig iets van mij te laten horen. Ik zou het zeer op prijs stellen als U iets terugschrijft. Nu of later als ik daadwerkelijk aan het wandelen ben. U kunt dan regelmatig op de kaart zien waar ik loop vanaf de 2e week september 2008 tot mijn eindbestemming rond tweede week november 2008. 14 november 2008 heb ik een retour vliegticket vanuit La Compostella. (spanje)

De vakantie's naderen. De examentijd is bijna voorbij. Een drukke hektische maar ook spannende tijd.
Zoals gezegd TIME FLIES. Het is al half juni en ik realiseer mij dat ik over 2 1/2 maand al op weg ga naar mijn vertrekpunt. Ik ben nu bezig met de aanschaf van kleine voorwerpen die ik nodig heb tijdens mijn monster wandeltocht. Voorwerpen die mijn tocht eenvoudiger/ plezieriger maken, zoals sporttape,
arnicagel,wasmiddel,zeep, etc.
Het merendeel heb ik inmiddels gekocht.

Ik ga mogelijk een klein tochtje proeflopen. Ik ben voornemens Den Helder - Egmond aan Zee te lopen via het strand. In een weekeind. Tentje en alle andere zaken even uitproberen. Kijken of ik nog problemen tegen kom. Even wennen aan het in/uitpakken. Werkt het nieuw gekochte brandertje goed??
Aan mijn voorbereiding zal het niet liggen.

Voor degene die voor het eerst mijn verhalen/proza lezen. Ik verzamel een aantal tips die gegeven zijn voor de (pelgrims)wandeltocht die ik ga maken.Dit is inmiddels de vijfde tip.

De andere tips kunt U in de berichten lezen. Ze komen uit een blad die je toegestuurd krijgt als je officieel pelgrim bent. Dus als je de pelgrimstocht (of een deel ervan) gaat lopen en/of fietsen.
De tips dragen bij aan het plezier die je aan zo'n tocht kunt beleven.
Dus nu even tip 5:

De stilte bewust toelaten en aandachtig zijn voor wat zich daarin bij jou aandient. Verstillen is niet de drukte, de herrie en de verstrooiing opzoeken om jezelf te ontlopen.

Vertaling naar concrete handreikingen:

-Zie tijdens het lopen af van alle kunstmatige stimuli en heb aandacht voor wat zich aandient in je hoofd. Misschien ontstaat er ruimte voor rust, maar misschien ook wel onrust of angst voor de leegte. Kijk het aan en loop er niet voor weg.
- Vrblijf regelmatig een tijdje op stille plekken.
- Maak onderweg ruimte voor meditatie.
- Koester de stilte en de afzondering voor langere tijd, hoe pijnlijk dit soms kan zijn. Niets is zo mooi als de stilte. Geen radio, tv,gsm of krant die de omgevinsstilte, maar ook de innerlijke stilte verstoren.
Weinig prikkels van buitenaf.

Een ieder die de pelgrimstocht onderneemt heeft een reden - een doel. Mijn doel is avontuur, mensen uit de wereld ontmoeten, improviseren, wereld ontdekken, uitdaging om zo'n lange wandeltocht van 1100 km te lopen etc etc.

Ik ben heel blij dat ik deze kans (eigen keus) heb gepakt. Eigenlijk is het heel belangrijk om duidelijke en soms snelle keuze(s) te maken.
Geen keus maken is soms heel slecht.
Maar doorgaan en doorgaan en doorgaan. Je bent eigenljk niet tevreden over jezelf of de wereld om je heen. Zoek je zelf en doe de leuke dingen in het leven. Uiteraard in samenspraak met je partners, echtgenote etc etc.
Vergeet vooral het thuisfront niet.
Als ze iets met je op hebben zullen ze als je zo'n tocht als ik wil maken je uiteraard van harte gunnen.
Ondanks het feit dat het niet altijd leuk is dat je een behoorlijk aantal weken van huis bent.

Dit was weer een tip en hot nieuws.
Wilt U niet (meer) op de mailinglist schroom dan niet mij even te mailen.
Dan haal ik U er vanaf.

Voor degene die binnenkort op vakantie gaan. Heel veel plezier.

Tot de volgende mail/tip. Wie schrijft mij even terug?? U komt in het toekomstige boek na afloop van mijn tocht. Leuk om reacties te krijgen en vast te leggen.

Bert Gorter

• 13 Juni 2008 - 10:26

Cor:

Hey Bert, het klinkt als een enorme uitdaging. Zal zeker de verhalen en je wandeltocht blijven volgen.

Mocht je nog in de gelegenheid zijn om een test-wandeling te willen maken in de Belgische Ardennen, dan hou ik mij graag aanbevolen om gezellig met je mee te lopen.

Bij deze heel veel sterkte met de voorbereidingen.

Met Soesterbergse groet.

• 13 Juni 2008 - 10:26

Cor:

Bij deze heel veel sterkte met de voorbereidingen.

Met Soesterbergse groet.

All the best.

• 13 Juni 2008 - 14:55

Johan Arp:

hallo Bert
    Ik volg je al vanaf het begin van je plannen op de Kunstmarkt Purmerend 2007. Misschien een leuke tip: koop een dummy in de 2e handsboekwinkel op Padjedijk (= boek formaat A5 met harde kaft en blanco bladen). Schrijf hierin van elke dag een paar korte aantekeningen en teken er iets bij of plak er wat in.... Norma zal deze creativiteit vast leuk vinden, en jij ook.
    Succes met de verdere voorbereiding
    En o ja, vergeet die handige kleine blikopener niet uit onze militaire dienst !
    Groet
    Johan